אסף אמדורסקי בהופעה

אסף אמדורסקי בהופעה

הרוקסטאר הנצחי, אחד היוצרים האיכותיים והמרתקים במוזיקה הישראלית, לא מפסיק לחדש וחוזר למופעי הישיבה, חיבור ישיר ונטול פילטרים אל לב היצירה. מסע בזמן לאורך שני עשורים של עשייה והשירים היפהפיים המלווים אותה: החדר האינטימי שלי, יקירתי, השמיים הכחולים, 15 דק', בראשית, רכבת לצפון ועוד.

אמדורסקי החל את הקריירה המוזיקלית שלו בסוף שנות ה-80 בלהקת "תערובת אסקוט" שבה היה הסולן והגיטריסט, לאחר מכן פתח בקריירת סולו בתחילת שנות ה 90 הוציא אמדורסקי את אלבום הסולו הראשון שלו, שנשא את שמו. לאלבום היה צליל רוקיסטי עם נגיעות של ג'אז ומוזיקה אלקטרונית ומאז ועד היום ממשיך ליצר אלבומים איכותיים ומגוונים. במהלך שנות הקריירה, אמדורסקי הלחין והקליט מוזיקה לסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה. בין השאר הלחין והפיק פסקולים לסרטים "אהבה קולומביאנית", "איים אבודים", "תרצה אתר-ציפור בחדר", "דרייבר", האסונות של נינה" והסדרה "הבורר".

אמדורסקי החל את הקריירה המוזיקלית שלו בסוף שנות ה-80 בלהקת “תערובת אסקוט” שבה היה הסולן והגיטריסט לצד הבסיסט עמיר "ג'נגו" רוסיאנו והמתופף ירמי קפלן. הלהקה הוציאה בשנת 1991 אלבום אחד שנשא את שמה וזכה לביקורות טובות אך למכירות בינוניות. אמדורסקי כתב והלחין את רוב שירי האלבום יחד עם ג'נגו.

אמדורסקי נחשב לחבר המוביל בלהקה, בין היתר בזכות היותו הסולן בלהיט "החדר האינטימי שלי". לאחר הוצאת אלבומה היחיד התפרקה הלהקה וחבריה פנו לקריירות סולו מצליחות, אם כי שונות בסגנונן. בשנת 1994 הוציא אמדורסקי את אלבום הסולו הראשון שלו, שנשא את שמו. לאלבום היה צליל רוקיסטי עם נגיעות של ג'אז ומוזיקה אלקטרונית. בשירה, בנגינה ובכתיבה באלבום השתתפו מוזיקאים ישראליים צעירים בולטים – קרני פוסטל, זוהר פרסקו, אמיר צורף, ורד קלפטר, עמיר רוסיאנו, חברי להקת רעש חיים לרוז, רע מוכיח, וג'וני שועלי וכן השחקן שולי רנד.

אמדורסקי עצמו ניגן בשלל כלים: גיטרות, קלידים, כלי הקשה, מפוחית, תופים, חצוצרה וסימפולים. בין השירים הבולטים באלבום: "יקירתי", "אהבה חדשה" (שהתמונה המופיעה על עטיפת האלבום נלקחה מצילומי הקליפ לשיר) ו"חרש ביבבה". בשנת 1995 הקליט אמדורסקי את אלבום הסולו השני, שאופיין בצליל אחיד ורגוע וזכה לביקורות ולמכירות טובות. שיריו הבולטים היו "השמים הכחולים", "מעיין", ו"הוא האמין לה". בשנת 1999 הוציא אמדורסקי את אלבום הסולו השלישי – "מנועים שקטים". האלבום היה אלקטרוני יותר מקודמיו וזכה לביקורות משבחות וכן להצלחה במכירות. הלהיטים הבולטים מתוכו – "15 דקות", "רוך וקושי", "במערבולת" ו"חלום כהה" הכולל הקלטת קולה של ענבל פרלמוטר.

בשנת 2005 הוציא אמדורסקי את "קדימה אחורה" – אלבום כפול בו העניק פרשנות עדכנית לשירים ישראלים שאהב משנות ה-80. באלבום התארחו טובי הנגנים לתקופה: תום מוכיח, הבסיסט אבישי כהן וכן שרון רוטר ואשת האמן הזמרת מיכל אמדורסקי אשר שרה עמו בדואט "אתמול" (טובה גרטנר).עוד מאלבומי אמדורסקי "צד א'" (2011).

הסינגל הראשון שקדם לו היה "איפה את היום"‏. באלבום נכלל לחנו של אמדורסקי לשירו של דוד אבידן “הרחובות ממריאים לאט”. "פה" הופק ב-2016 ומתוכו בלט הסינגל "מגדלים". לאחרונה הוציא אמדורסקי אלבום חדש עם ישראל גוריון 'שרים הדודאים'.

לאחר הצלחת האלבום הראשון (שמכר למעלה מ-25,000 עותקים), ממשיכים ישראל ואסף את המורשת של הצמד המיתולוגי וחושפים פנינים מוזיקליות נוספות בהפקה מוקפדת המשמרת את רוח היצירה המקורית. את המופע והאלבום החדש ניהל והפיק מוזיקלית אסף אמדורסקי במסגרת הסדרה צאן ברזל.

מטרתה של הסדרה היא לשמר את נכסי המוסיקה העברית ולהביאה אל הדורות הבאים.המופע באשדוד הוא מסע אינטימי בזמן דרך הלהיטים הגדולים, מאפשר חיבור ישיר ונטול פילטרים אל לב היצירה והשירים היפיפיים המלווים אותה לאורך שני עשורים.

הרוקסטאר הנצחי מוריד את הווליום ומגיע אל במות ברחבי הארץ חמוש בגיטרה אקוסטית וקלידים.

יום חמישי 8.11.18  |  שעה 21:00  |  בית אריה קלנג, רח' יאיר 2  |  מכירת כרטיסים דרך אפליקציית אשדודית 60 ₪  |  מכירה מוקדמת 70 ₪  |  ביום האירוע 80 ₪  |  לפרטים ולרכישה: 08-9221883.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*