אסור לפתוח עסקים בימי זיכרון

אסור לפתוח עסקים בימי זיכרון

חוק העזר העירוני (פתיחת בתי עסק וסגירתם) תשל״ו 1976 קובע כי אין לפתוח בתי עסק בימי הזיכרון, כפי שנקבעו בחוק ע"י מדינת ישראל. בעל עסק שבחר להתעלם מהחוק ופתח את העסק שלו בערב יום השואה, נקנס בעונש המקסימאלי וייפרד מ-3,600 ₪!

כתב אישום נדיר שהתגלגל לפתחו של בית המשפט, הביא בצעד חריג להסדר טיעון של נאשם שהורשע בגין פתיחת העסק שלו בערב יום השואה, בניגוד לחוק העזר פתיחת בתי עסק וסגירתם, ולתשלום קנס בסך 3,600 ₪. מדובר באירוע שקרה אשתקד, בערב יום השואה והגבורה, באשדוד, כאשר מפקחי השיטור המשולב, נוהר לסרי ורועי ביסמוט, לא הסתפקו בדו"ח ובחרו להביא את התיק לפתחה של הלשכה המשפטית. עו"ד אייל אילוז טיפל בתביעה העירונית והגיש את כתב האישום בשם עיריית אשדוד.

בעל העסק אשר החליט להתעלם מהחוק האוסר על פתיחת עסקים בימי מנוחה והחובה לסגור בתי עסק, בתי אוכל ובתי עינוגים בערב יום השואה ובערב יום הזיכרון, טען להגנתו כי מכיוון שלא ידע אם מותר או אסור לפתוח את העסק, הוא התקשר למוקד העירוני ושם נאמר לו, לטענתו, כי האיסור חל על יום הזיכרון לחללי צה"ל אך מותר לפתוח בערב יום השואה.

טענה זו הופרכה בבית המשפט לאחר עבודה אינטנסיבית של המחלקה המשפטית והמוקד העירוני. גב' מרים אספורמס מהלשכה המשפטית פנתה למר אבי יצחק מהמוקד העירוני בבקשה ליירט את השיחה המדוברת. מר יצחק בנחישות ובשקדנות רבה הצליח לאתר את הקלטת המתעדת את כל השיחה בין הנאשם למוקדנית, ממנה עולה באופן ברור כי לטענת הנאשם לא היה בסיס.

"ברגע אחד התמוטטה גרסת הנאשם, לאחר שהתברר כי המוקדנית הבהירה לו כי אסור לו לפתוח בערב יום השואה" אומרים במחלקה המשפטית ומציינים כי "בזכות אותה הקלטה, חזר בו הנאשם מגרסתו, הודה בתיק ושילם את הקנס המקסימאלי הקבוע בחוק".

בד בבד מציינים לשבח את העבודה המקצועית של עובדי העירייה: את מפקחי השיטור המשולב שבחרו לאכוף את החוק בצורה מרשימה כנגד מי שלא מכבד חוק במיוחד כזה שיש לו רגישות לאומית ונגיעה לכלל העם, את המוקדנית שהבהירה בצורה חד משמעית את האיסור על פתיחת העסק במועד הנ"ל, את התיעוד המדויק ואיתור העדות המפלילה של המוקד העירוני ואת עבודת המחלקה המשפטית והנחישות בהצגת האמת והמשמעויות הנגזרות ממנה למי שעובר על החוק!

בעירייה אומרים כי "הואיל ויום השואה ויום הזיכרון עדיין לפנינו, ועל מנת להרחיק את בעלי העסקים ממקרה דומה, ראוי להביא את המקרה לידיעת הציבור ולהזהיר את בעלי העסקים מפני עבירה על החוק". המקרה הנ"ל הסתיים כאמור בעסקת טיעון ובעונש המקסימאלי הקבוע בחוק העזר!!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*