אנשים טובים באמצע הדרך

אנשים טובים באמצע הדרך

תלמידי בית הספר ממ"ד "חזון יעקב" ביקשו לייחד את יום המעשים הטובים על מנת ללמוד על תושבי העיר וכיצד הם מתנהגים במרחב הציבורי. במסגרת יום זה אשר התקיים בשבוע שעבר, יצאו תלמידות כיתה ד' של בית הספר למבצע לימודי תחת הכותרת "יצאת צדיק", במהלכו ביקשו הם לאתר אנשים טובים במרחב הציבורי. קניון "לב אשדוד" נבחר לשמש כזירה למבחן הציבורי ולמי שעמד בציפיות הוענק שי נחמד.

התלמידות נערכו היטב למשימה. הן ביימו "הצגה" בה אחת הבנות יושבת על הרצפה ובוכה, בודדה וכואבת, וכל יתר הבנות מתחבאות וצופות בה.  המבחן: לזהות מי האנשים אשר יפנו לילדה ויגישו לה עזרה. "למרבה הצער מספר לא מבוטל של אנשים פשוט חלפו על פניה מבלי להתייחס אליה" אמרו הבנות, אך מיהרו לציין כי "לעומתם היו אנשים טובים אשר ניגשו לחברה שלנו ולא הרפו ממנה עד אשר נתנו מענה ועזרו לה".

ברגע זה, בו ניתנת העזרה לחברתן, יצאו יתר התלמידות ממקום מחבואן, ניגשו במהירות אל אותם אנשים טובים וצעקו בקול: "יצאת צדיק!". במעמד זה הן העניקו לאותם אנשים טובים "צ'ק" ברכה, בו הן מברכות את ה"זוכה" ב-120 שנות אושר ובריאות. ומי חתום על הצ'ק….? הקדוש ברוך הוא!.

בבית הספר מסכמים את הפעולה החינוכית בברכה: מי ייתן ונזכה לחנך את תלמידינו וילדינו לעשיה ערכית ומעורבות חברתית שכולה חסד ונתינה, ובכך נלמדם להיות אזרחים טובים, תורמים ונתרמים, במדינת ישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*