אמנות, תרבות וחווית הגלישה הישראלית

אמנות, תרבות וחווית הגלישה הישראלית

"תופסי הגלים" –תערוכה חדשה בבית אריה קלנג חושפת את עולמם התרבותי של גולשי הגלים דרך צילומים, מיצבי אמנות וסאונד, עבודות וידאו ארט ופריטי אספנות היסטוריים.

הגולשים הראשונים היו דייגים אשר גלשו על לוחות עץ והשתמשו בכוח הגלים על מנת להגיע אל החוף ביתר קלות. עם מה מתמודד הגולש כאשר הוא נכנס אל הים? מצד אחד הים יכול להציף בו פחד ואימה ומצד שני שלווה, חיבור ותחושת התעלות. הגלישה היא חוויה אשר מתחילה באהבה אל הים, לאתגר ולריגוש, ממשיכה אל המרדף אחר הגל המושלם- החיבור הבלתי אמצעי בין הגוף לים ויוצרת קהילה וחברותה. התשוקה והריגוש הם שהפכו חובבי גלישה למקצוענים והם שהפכו את מקצוע הגלישה לענף ספורט בולט בישראל.

אשדוד, בירת הגלישה של ישראל, מחזיקה במסורת מכובדת של ספורט ימי. הגלישה באשדוד זו נישה, הקליקה של הצעירים מכירה את הגולשים הוותיקים וכולם ביחד מתערבבים. אפשר לראות משפחות שלמות עוסקות בגלישה והקטנים גולשים עם הגדולים בהרמוניה. האווירה על החוף תיירותית וגולשים מכל הארץ נהנים לבקר בחוף הנקי. המרינה המקומית חוסמת את הרוח הדרומית: בימים נמוכים יש הרבה חברה עם סאפים מהמועדונים בסערות הכי גדולות  גולשים רציניים מוציאים את כלי הנשק שלהם ושוחטים את הגלים הארוכים.

התערוכה "תופסי הגלים" תבחן כיצד החיבור הרגשי של האדם לים עשוי לבוא לידי ביטוי באמצעים אמנותיים וכן תשים דגש על היבט גלישת הגלים בארץ דרך התייחסות היסטורית, אמנותית, תיעודית ועכשווית. התערוכה מתפרסת על פני שתי הגלריות המרכזיות במבנה, בחלל הקולנוע ובחללי הביניים. במסגרת התערוכה תוצג בגלריית המבוא תערוכת "האדם והים", אשר תבחן ותציג את הקשר ההדוק בין האדם אל הים, שהיווה תמיד מקור השראה לאמנים רבים באמנות הקלסית, המודרנית והעכשווית.

את התערוכה תציג אגודת אמני אשדוד (אוצר: שלמה פרמן). בחצר ובחלל הקולנוע יתקיימו אירועי קונספט. מארגני התערוכה מבקשים להודות ליועצים  המקצועיים מעולם הגלישה בתערוכה: עדי קלנג, צחי קינן (גורילה סרף שופ), שירן בוחבוט, עוזי סרוסי מהעמותה לקידום הגלישה באשדוד, ירון קליין ויוסי ברגר (WAVES).

בין האמנים המשתתפים: גלעד קוולרצ'יק, שרון גדסי, שבתאי טל, אורן וייל, יניב וקנין, ברצי גולדבלט, אבירם אלישע, דניאל מסיקה, מאור בן חמו, ענת נגב, גיא פיטשון, לילך שטיאט, איתן ויתקון, עמיר מרק, נטף הירשברג, ינקי גוליאן, ינאי דיטש, גיל זבלודובסקי, לאה טראמר, דפנה שיר. אוצר תחום צילום: אורי קריספין , אוצרות תחום אמנות ועיצוב: קרן סגל ונעמה ארבל.

אירוע פתיחה: יום שישי ה-28.6.19 בשעה 12:00  |  נעילה: 13.9.19  |  בית אריה קלנג, רח' יאיר 2  |  כניסה חופשית.

שעות פעילות בית האמנים: ימים א'-ה':  08:00- 18:00, יום ו':  09:00 – 13:00, בשבת –המקום סגור.

תמונה: חוף הקשתות אשדוד  |  צילום: מאור בן חמו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*