אל תשכחו לומר תודה לעובדים שלכם עם מתנה לחג

אל תשכחו לומר תודה לעובדים שלכם עם מתנה לחג

אתם נוהגים להתפאר במפעל חייכם שהקמתם, ולומר פעם אחר פעם כי עשיתם הכל ב-10 אצבעות. אז בהחלט – בלעדיכם, כל מה שאתם רואים אל מול עינייכם לא היה קורה, אך אל תשכחו לרגע את ההון האנושי: צוות העובדים שלכם.

אמנם אתם מתגמלים את הצוות היקר במשכורת נאה ותנאים סוציאליים, אך אל תשכחו לרגע כי אין תחליף למילה "תודה". לצד ימי הגיבוש השנתיים ואירועי החברה, דאגו להעניק לעובדים שלכם גם מתנות בחגים. איך מתנה לעובד משרתת גם אתכם ומה תוכלו להעניק לעובדים שלכם בחגים?

צאו מנקודת הנחה שהעובדים שלכם מצפים למתנה

אולי כדאי להתחיל בהתחלה: מתנה בחגים היא לא שאלה, אלא סימן קריאה. העובדים שלכם מצפים לקבל מכם מתנה וזו בדיוק הסיבה שחשוב שתעניקו להם אחת כזאת. מטבע הדברים, העובדים שלכם מדברים עם חברים שלהם שעובדים במקומות אחרים, וכך הם מחליפים מידע באשר למתנה שכל אחד מהם קיבל. המתנה שאתם מעניקים היא יחסי הציבור שלכם בחוץ! איך הייתם רוצים להשתקף: כעסק שמפנק את עובדיו או כעסק שמעניק מתנות "ראש קטן"?

עובד טוב הוא עובד שטוב לו! למרות שישנה תחושה כאילו וזו קלישאה לעוסה שאין בה באמת תוכן, הרי שתתפלאו עד כמה היא נכונה! מטרתכם היא להשיב את העובדים שלכם בכל יום מחדש עם המון מוטיבציה ושביעות רצון גבוהה מהמקום בו הם עובדים.

מטרת המתנה: תשומת לב, תודה וחיבוק גדול

בלוח השנה העברי ישנם כמה חגים שנהוג להעניק בהם מתנה. כבית עסק, אתם לא נדרשים להפגין יצירתיות או לשבור את הראש מה להעניק. זיכרו כי מטרת העל של המתנה היא להעניק תשומת לב לכל עובד ועובד. עם הענקת המתנה, אתם משקפים בפני העובדים כי אתם רואים אותם, וכי אתם מעריכים אותם מאד על העבודה שהם עושים עבורכם.

לצד מתנות לחגים שהפכו לסטנדרט שלא באמת ניתן לחרוג ממנו, תוכלו גם להעניק מתנות לעובדים שלכם לאורך מועדים אחרים בשנה:

  • מתנה לעובדים מצטיינים
  • מתנת יום הולדת לעובד
  • מתנת סוף שנה וכן הלאה

באילו חגים נהוג להעניק מתנה?

אלו מכם שרוצים להפוך כל מועד בלוח השנה העברי למסיבה, יכולים לעשות זאת. עם זאת, נהוג להעניק מתנה גדולה לעובדים בעיקר בראש השנה ובפסח. אלו חגים משמעותיים שיוצאים בהם גם לחופשה של מספר ימים. בהרמת הכוסית שאתם חוגגים יחד עם כל העובדים שלכם, אל תשכחו להעניק לכל אחד מהם ביד, בצורה אישית, גם מתנה לחג.

הגדרת תקציב לרכישת המתנות – מדוע היא חשובה?

בכדי שהענקת המתנות בעיקר תטיב עמכם ותאפשר לכם ליהנות מהנתינה, כדאי מאד שתגדירו תקציב לרכישה. התקציב שיוגדר על ידכם בשיתוף פעולה עם מנהלת הרווחה, צריך להתחלק בין מספר העובדים. כך לדוגמא, במידה ויש לכם תקציב של רכישת מתנות ב-2000 שקלים ויש לכם כ-10 עובדים, הרי שתוכלו להעניק מתנה בערך של כ-200 שקלים לכל עובד.

על מנת שהמתנה אכן תהיה בעלת מימד אישי, כדאי לבחור במתנות ממותגות. כך לדוגמא:

  • מארז מתוקים ממותג
  • ספר תהילים ממותג
  • הגדה של פסח ממותגת אישית וכן הלאה
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*