איפה אנחנו בבחירות 2019?

איפה אנחנו בבחירות 2019?

האדישות של הציבור הישראלי בבחירות 2019 לא מגיעה סתם, הציבור הישראלי פשוט לא במשחק. בין הצוללות של ביבי לטלפון של גנץ כל הבעיות היומיומיות של כולנו מתגמדות.

השיח כבר לא קשור אלינו, ח״כים לא באים לדבר עם הציבור, בטח לא כמו בסבבים הקודמים של הבחירות והאדישות ניכרת באווירה הכללית.

17 יום מפרידים ביננו לבין יום הבוחר. 17 יום… אתם קולטים?

מלבד השמצות של כולם על כולם אין לאף אחד פתרון לשיפור חיינו. ביבי יעשה הכל להגיד לנו למה 3 רמטכ״לים ויאיר לפיד 1 יהרסו את המדינה ואיך הפקיר גנץ את הטלפון שלו במקום לבדוק מי האחראי לפריצה עצמה, אולי שר התקשורת? שר הביטחון? או אולי ראש הממשלה שאחראי על כל שירותי הביון והסייבר, אבל היות ואי אפשר להאשים את עצמך תאשים את איראן, הכי קל.

מצד שני עלו על סקופ המניות, עניין פלילי חמור כשלעצמו, על זה אין עוררין אבל מה חוץ מזה? גם אם ביבי יורשע ויכנס לכלא זה לא מה שיקדם לנו האזרחים הקטנים את החיים.

מה התקווה לעסקים הקטנים? לקשישים? לחולים? לפקקים? לתאונות הדרכים? לתחבורה הציבורית? דת ומדינה? גיוס חרדים? אפליה מגדרית? עדתית? צמצום פערים? יוקר מחיה? על העובדה שלבן שלי לא יהיה בית משלו… מה תהיה החלופה? דרום בוער? ערביי ישראל? וזה רק על קצה המזלג…

לא פלא שהבחירות האלה אנמיות, חסרות מעורבות ציבורית, אין מרפסת ממותגת אחת וכך כנראה ייראה יום הבחירות עצמו. מה שהיה זה מה שיהיה.

איש באמת לא הסתער עלינו ורצה אותנו באמת, רוב המאמץ התרכז בלהסביר לנו למה לא הוא ולא מה אני אעשה במקומו. לאנטי הציבור פחות מתחבר והאדישות של הציבור מובנת.

בסוף בסוף, כשכבר נגיע לקלפי נאלץ לבחור בעיקר את מי שאנחנו לא רוצים ולא נדע באמת עבור מה אנחנו כן בוחרים.

הם יגידו להגנתם שיש מצע כתוב (אגב, לחלקם גם את זה אין) וכל התשובות שם, אבל בקריאת מצע אי אפשר לשאול, מצע זו לא התחייבות (יש לנו קצת ניסיון עם מצעים), אנחנו רוצים לשאול, לראות אותם מתראיינים ולא בערוצים פרטיים עם בובות שמחזיקות מיקרופון. רוצים עימותים, רוצים ראיונות מקיפים בלי התבכיינות על רדיפה, רוצים… דמוקרטיה. המילה הזו שאתם כל כך מתגאים בה שהיא היחידה במזרח התיכון. נכון להיום, אנחנו באמת באמת לא כמו הדיקטטורות המקיפות אותנו אבל אנחנו גם לא דמוקרטיה.

אז אל תתפלאו שאין אווירת בחירות, ואל תתפלאו אם אחוז ההצבעה יהיה נמוך ואל תתפלאו אם לא יהיה פה מהפך, החלילן מבלפור מכתיב את הקצב ואפילו 3 רמטכ״לים ומי שהיה אמור להיות האלטרנטיבה השלטונית לא מצליחים לאטום אוזניים ולא ללכת אחרי הצלילים המכשפים.

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*