אינפורמציה הודות סיור בעכו

אינפורמציה הודות סיור בעכו

עכו מהווה את אחת מאבני הדרך התרבותיות והן האורבנית אשר בהתהוות הים התיכון ואף מדינת ישראל. טמונים בה שכבות מגוונות של תרבות קדומה ואפשר להבחין בה כאחת מן הפסגות של הזמן העות'מני והצלבני במדינת ישראל וברחבי העולם. סיור בעכו כשור להיות עבור מאות והן אלפי אזרחים אחת מן האטרקציות התיירותית הכי משמעותיות אשר קיימות בנבכי מדינת ישראל. הביטוי עכו נזכר בתחילה בכתב של המאירות. בסוג קללה שכזה, יתכן בגמר התקופה של המאה התשע עשרה בטרם הספירה, מוגדר הכינוי של עכו בין כשישים וארבע שמות של אזורים. סביר להניח, כי העיר עכו נוסדה בטרם כארבעת אלפים שנים, באזור מוכר כיום בכינוי של תל נפוליאון, תל חרסים או לחלופין תל אל אל פוחאר ועשו בה שימוש ברבות השנים כדרך של מוצא משמעותית בסמוך לים תיכון. עכו הוזכרה בכתב מצרי קדום ובעת ההלניסטי שימשה עכו בצירוף להיותה עיר של נמל אף למרכז מסחרי בעל משמעות ניכרת.

אינפורמציה הודות סיור בעכו –

העיר הפכו הפכה למשמעות רבה כעיר של מסחר ושל נמל בעת ההלניסיטית, אבל עוצמתה התהוותה רק בזמן הצלבני. מסע הצלב ההתחלתי הגיח בשנת 1099, חמש שנים אחרי כיבוש של העיר ירושלים. בשנת 1104 שגשג בולדווין הראשון לכבוש את העיר עכו כאשר הוא הסתייע בהסתערות אל מול הים באמצעות חלק מן העיר גנואה. סוחרי העיר הזאת והן סוחרים של העיר אמאלפי, ונציה וגם פיזה פיתחו אחר כך את הרובע הייחודי אשר קיים בעיר זו. העיר עכו הפכה לנמל משמעותי בתוך מזרח ים תיכון ולצומת מרכזית של הקשר בין מדינת ישראל לבין אירופה.

העת העות'מני הביא לכדי הקמה של מספר מקומות ארכיטקטוניים, אשר הינם מסקרנים ומרשימים ביותר, אשר נבנו על ההריסות של העיר הצלבנית, כמו למשל – החומה אשר מקיפה  את עכו העתיקה, אשר ניצבת מלאה עד המציאות של היום, מסגד אלגז'ר, חאם אל פרנג', חאן אל עומדאן, חאן אל שווארדה וכן חאן אל שוני.

עכו העתיקה, אבן דרך של הגליל המערבי, מהווה אחת ממקורות ביקור עיקריים במדינת ישראל. עכו עשויה להיות בשפע של חלופות אשר נמצאות בה, מקור של אטרקטיביות מדרג עליון, אף לתיירות מרחבי תבל ואף לתיירות פנים. עבור העיר עכו בפיתוח כהלכה מקור של תיירות בערים של אילת והן בירושלים.

סיור בעכו העתיקה – עם החשיפה אשא מתעצמת הודות העיר הצלבנית, אשר קיימת מתחת לעיר – ניתנת בידי המסייר בה הבטחה אל מול עיצוב בנייה אחר, אשר נמצא בעיר בעת הצלבני ואחרי זה בעת העות'מני. בשנים הבאות, באפשרות המסייר בה להתרשם אף מאורח החיים אשא נמצא בעיר בכל מיני זמנים – עת חיי יהודים, עת של צלבנות והן עת של עות'מני.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*