אין קנסות – אין הפגנות?

אין קנסות – אין הפגנות?

שבוע שני ללא קנסות בשבת ונראה, כך עפ״י השיח ברשת כי מסתמנת רגיעה זמנית. איע ספק ש״דלק״ המחאה היה הקנסות שהגיעו לשיא עם תיעוד אונליין לפני שבועיים של פקחים שנכנסו לחנויות וקנסו בביג פאשן. הסרטונים הפכו ויראלים ותועדו בכל אתרי האינטרנט המקומיים והארציים.

לא מדובר בהבטחה או בהתחייבות לסיום במאבק, ראשי המחאה יצטרכו להיות יצירתיים במיוחד כדי להמשיך את המאבק ולהוציא אלפים לרחובות כשאבק השריפה כבר לא נמצא בידיהם.

עוד מהיום הראשון הועלתה שאלת הזמן אותו יצליחו המארגנים למשוך עם כמויות כאלה של אנשים. אין ספק כי השבועות הקרובים הם מבחן האמת של ״מחאת השבת״, שכבר נכנסה לעמוד הראשון של ההיסטוריה המקומית ויקח עוד הרבה זמן לשחזר הישג דומה.

גם הפסקת הקנסות הוא ניצחון בפני עצמו אך לפי ההפגנה האחרונה הוסבה המחאה והפכה כנגד ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי ונצבעה כפוליטית. בשנת בחירות זו יכולה להיות מטרה בפני עצמה אך כאן יצטרכו המארגנים לעשות חישוב מסלול מחדש, עם המסרים, עם התקציבים ועם האג׳נדה.

כאמור, השבועות הקרובים הם מבחן מנהיגות משמעותי, האם ימשיך קו ההפגנות, השיירות והפעילות היצירתית שמשכה אלפים מידי שבוע לכיכר העירייה או שמא תחזור הפעילות לרשתות החברתיות ולמקלדות, שם, ללא ספק הכח וההשפעה באים פחות לידי ביטוי.

שאלה נוספת שצריכה להישאל היא האם מדובר בפסק זמן של קנסות או במתווה חדש של ראש העיר להחזרת הסטטוס קוו ולהרגעת האווירה בעיר. ימים יגידו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*