אין עתיד לעצים באשדוד

אין עתיד לעצים באשדוד

יאן ווילאם דה גרוט, מומחה עולמי מהולנד שהגיע לארץ להרצאה כאורח של משרד החקלאות וארגון אדריכלי הנוף בישראל יחד בשיתוף עם שגרירת הולנד בישראל הגיע גם לביקור באשדוד. בסיור שערך בעיר בשדרות הרצל ובפארק אשדוד ים גילה שהעצים לא ישרדו לאורך שנים ולא יגדלו נכון. רוב העצים בפארק אשדוד ים זזים ולא מחוברים לקרקע וגם המרחקים בין העצים לא חושבו נכון.

בשדרות הרצל מסביר דה גרוט העצים לא ננטעו במקום הנכון ביחס למרחק מהכביש, גם הגזעים שמתפצלים נמוך מדי מהתקנים הנהוגים או הרצויים באירופה יפריעו בעתיד לתנועת הרכבים, בעיקר המשאיות והאוטובוסים.

עוד התייחס דה גרוט למצב השורשים שהופכים כבר היום את הריצוף בשדרת ההליכה וזאת בגלל שלא שמו קיר חוסם מתחת לאדמה מבעוד מועד. המצב לדעתו רק יילך ויחמיר עם השנים.

20161206_094512

מצלם בפארק אשדוד ים

דה גרוט סייר גם בצפון, במוקדי השריפה ובעוד משתלות ברחבי הארץ, הבעיה לדבריו היא כלל ארצית, ויהיו חייבים לשנות גישה עוד בשלב גידול העצים במשתלות, זהו תהליך שלוקח שנים אך זה הזמן להתחיל.

דה גרוט הגיע לאשדוד במקרה בעקבות כנס שארגן שולחן עגול ישראל, דה גרוט כיהן כנשיא שולחן עגול הולנד בתקופה מקבילה שהנציג האשדודי של שולחן עגול אשדוד, דוד קקון כיהן כנשיא שולחן ישראל, בין השניים נרקמה חברות חזקה וזו הפעם השלישית בה מתארח ההולנדי בביתו של קקון.

יאן ווילאם דה גרוט הביע נכונות לסייע וישמח בייעוץ לעיריית אשדוד אם זו רק תבקש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*