אין אונות וירידה בחשק המיני בשגרת הקורונה המלחיצה. מה צריך לדעת?

אין אונות וירידה בחשק המיני בשגרת הקורונה המלחיצה. מה צריך לדעת?

בשיתוף פרמה גורי.

התפרצות הקורונה השפיעה באופן דרמטי על סגנון החיים ורבים סובלים מהלחץ הזמני שהביא עמו האיום הוויראלי. הלחץ הזמני בא לידי ביטוי אצל כל אחד באופן שונה כאשר גברים רבים חוו בעקבות המצב ירידה בחשק המיני ואפילו מצב של אין אונות זמנית.
אי היכולת לתפקד עשויה לפגוע לבעיה בביטחון ובדימוי העצמי ולבעיות במערכת היחסים הזוגית ולכן, חשוב לאתר את מקור הבעיה ולחפש דרכים לשיפור האון והעלאת החשק המיני.

מבעיות בריאותיות ועד סוגיות פסיכולוגיות

מלבד לחץ, מתח וחרדה כדאי לדעת שקיימים גורמים נוספים סביבנו שעשויים לגרום לבעיות באון. עוררות מינית היא תהליך מורכב המערב את המוח, הורמונים, רגשות, עצבים, כלי דם ושרירים ולכן, בעיות בביצוע יכולות לנבוע מסיבות שונות כמו בעיות פיזיולוגית וסוגיות פסיכולוגיות. ככל שמתבגרים עולה הסיכוי לבעיות של און אצל גברים, אבל גם צעירים עשויים לסבול מהבעיה ואין ספק שבכל גיל אין אונות גורמת לתסכול רב.
בין הגורמים שעשויים לגרום לבעיה ניתן למצוא בעיות בריאותיות כמו כולסטרול או לחץ דם גבוה, השמנת יתר, סוכרת, הפרעות שינה. כמו כן, שימוש בסמים, עישון או צריכה גבוהה של אלכוהול יכולה לפגוע בתפקוד. בשלב ראשון כדאי לשלול אופציה של גורמי סיכון או מצבים רפואיים עם הרופא שלך ורק בהמשך לבדוק האם הירידה בחשק המיני היא בעקבות לחץ או דכדוך.
הבעיה היא שנוצרת מעין נבואה שמגשימה את עצמה: הלחץ הזמני פוגע ביכולת המינית שמלחיצה אפילו יותר כך שמראש אין סיכוי למי שסובל מלחץ מוגבר ליהנות מהאקט עצמו. המצב הנפשי המעורער מוביל אצל רבים גם לתופעה של חרדת ביצוע והלחץ מפני חוסר היכולת לבצע או לענג מחריפה את מידת הלחץ.

להירגע כדי ליהנות

לתחושת הלחץ והעגמומיות הנפוצות בתקופה של שגרת הקורונה מצטרפים גורמים שונים שיכולים להחמיר את הבעיה כמו בעיות שינה שגורמות לעייפות, עלייה במשקל וחוסר פעילות גופנית. לכושר גופני יש למעשה השפעה חיובית על האון כי בעת פעילות גופנית משתחררים אנדורפינים שנלחמים בהורמון הלחץ ומשפרים משמעותית את מצב הרוח והאימון עצמו משפר את זרימת הדם שיכולה לעזור בהשגת זקפה טובה יותר. מומלצת גם הליכה במשך של חצי שעה ארבעים דקות פעמיים שלוש בשבוע שמשפרת זרימת גם בפלג הגוף התחתון.

חשוב לא לתת ללחץ להשפיע על התפקוד המיני ולנסות להירגע ככל שניתן לפני האקט המיני עצמו. כל אחד יכול לגלות טכניקות הרגעה שיעזרו לו במשימה מתרגול יוגה דרך מדיטציה ועד טאי צ'י, דמיון מודרך או המרת המחשבות השליליות במחשבות חיוביות. כדאי לנסות לישון שנת לילה טובה כדי להפחית את מידת הלחץ ולעסוק בספורט בצורה קבועה להעלאת זרימת הדם.
התזונה אף היא משחקת תפקיד חשוב בשיפור האון ויש מאכלים שיכולים לסייע במשימה כמו למשל, תרד שמאיץ את זרימת הדם ומכילה גם חומצה פולית החיונית שנקשרת לזקפה, האבוקדו נחשב גם למטעין לבידו היות והוא מהווה מקור נהדר לאשלגן שתורם לתפקוד.

ישנם גם תוספים בפורמולות שיכולים לסייע בשיפור כוח הגברא, העלאת האנרגיה, תמיכה ברמות טסטוסטרון תקינות ושיפור החשק המיני.
נסו למצוא את הדרך לשרוד את שגרת הקורונה מבלי שהיא תפגע באיכות חיי המין שלכם!

למידע נוסף אודות תופעת אין אונות היכנסו לאתר פרמה גורי המספק מידע מקצועי בתחום.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*