אילו סוגי פיגומים קיימים?

אילו סוגי פיגומים קיימים?

פיגומים הם מצד אחד פתרון פשוט מאוד לצרכים הנדסיים מורכבים יחסית, ומצד שני התקנתם מחייבת מקצועיות גבוהה במיוחד, כך שרמת הבטיחות שתיווצר תהיה מקסימלית וללא פשרות. כדאי לדעת שישנם סוגים שונים של אותם מבנים ארעיים שמשמשים לתמיכה במבנים גדולים ומאפשרים תנועה של בני אדם ושינוע ציוד וסחורות – ואלה הם הסוגים העיקריים:

פיגומים לבנייה

הסוג הנפוץ ביותר של פיגומים הוא אלה שמשמשים את תעשיית הבניין. פיגום שעליו עומדים פועלים ובונים במרץ בניין הוא מראה מקובל מאוד בכל עיר בארץ, והם כמובן חייבים לעמוד בכל התקנים העדכניים והמחמירים על-מנת לצמצם ככל האפשר את הסיכון לתאונה במהלך בניית הבניין, תאונה שמטבע הדברים עלולה להוביל לתוצאות קשות במיוחד.

עוד כדאי לדעת שבחלק מהמקרים נדרשות קונסטרוקציות מורכבות במיוחד, פיגומים שאינם קונבנציונליים ופתרונות בהתאמה אישית – כך למשל תוך כדי עבודה על פירי מעליות, במהלך ריצוף שטחים נרחבים וגם במצב של עומס משקל חריג. במקרים אלה כמובן שחובת ההקפדה על התקנה מקצועית ועל כך שכל פיגום יהיה איכותי ובטיחותי גבוהה שבעתיים.

פיגומי תעשייה

סוג אחר של אותם מבנים ארעיים שמסייעים לאנשי המקצוע לבצע את עבודתם גם בגובה וגם בתוך מבנים מורכבים הוא פיגומי תעשייה. סוג זה של פיגומים מותקן בסביבה שמטבעה הינה עתירת מיכלים, צינורות ועוד, ובחלק מהמקרים גם כימיקלים שעלולים להיות מזיקים, ובאופן כללי משמשים תעשיות מסוכנות יחסית כמו תעשיית האנרגיה ותעשיית הפטרוכימיה. בהתאם גם רמת ההשקעה הנדרשת וההקפדה על הפן הבטיחותי.

סוגים נוספים

שני הסוגים הנ"ל, פיגומי תעשייה ואלה המשמשים את פרויקטי הבנייה הרבים בכל רחבי הארץ, הם כאמור שני הסוגים הנפוצים ביותר. בנוסף תוכלו למצוא פיגומי אלומיניום שעומדים בתקנים אירופאיים עדכניים ומחמירים במיוחד, ושבנוסף ניתנים להתקנה קלה ומהירה (כמובן לא על חשבון הבטיחות). סוג זה של פיגומים מורכב ללא עיגון (גם כן ללא פגיעה בבטיחות) ובגובה של עד 12 מטרים. ניתן לבחור גם את רוחב הפיגום, החל מ-70 סנטימטר ועד 150 סנטימטר.

עוד סוג הוא פיגומי מדרגות. מבנים ארעיים אלה הם פתרון אפקטיבי מאוד לצורך לעלות ולרדת באתרי בנייה ובמפעלים מסוגים שונים, כולל עליה אל גשרים או אל מבנים ניידים וירידה לתוך בורות. פעולות אלה מצריכות זהירות יתרה, ועל כן גם התקנת פיגומים מקצועית במיוחד.

למרות הדגש הרב שניתן לנושא הבטיחות, חשוב לציין שאין שום סיבה לרכוש דווקא את הפריטים היקרים ביותר שיש בשוק – פיגום איכותי לא חייב להיות הכי יקר שיש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*