איך מתמודדים עם דיירים שלא מעוניינים בחברת אחזקה?

איך מתמודדים עם דיירים שלא מעוניינים בחברת אחזקה?

ברור לכם כי שירות של חברת אחזקה בבניין יכול להטיב עם כל הדיירים. עם זאת, לעתים ישנם מקרים בהם מספר דיירים שמסרבים למהלך, מונעים את איכות החיים שכל דייר יכול לזכות בה. איך מתנהלים במצב שכזה?

נסו להבין מהי הסיבה שבגללה הם מסרבים

אמנם לא ניתן לקבוע זאת בצורה חד משמעית, אך מרבית הסירובים המגיעים מצד הדיירים מנומקים בכך שמדובר על הוצאה כספית גבוהה. כל דייר שמסרב לשילוב חברת האחזקה, מחזיק בסיבה מסוימת שעבורו מצדיקה את דחיית הרעיון שמעלה ועד הבית. המטרה שלכם היא להבין מהי הסיבה, ולנסות למצוא לה פתרון.

כמו כן, ישנם דיירים מבוגרים יותר, שמטבעם פחות אוהבים שינויים. אותם דיירים יעדיפו המון פעמים לשלם יותר לספקים שונים במקום לעבוד אל מול חברת אחזקה אחת שתנהל את כל השירותים בבניין. דעו מהי סיבת ההתנגדות של הדיירים ונסו להגיע מולם אל העמק השווה.

העדיפו פגישות אחד על אחד ולא אסיפה מרוכזת

פגישות של ועד הבית נוטות המון פעמים להפוך למלחמות בין הדיירים – אלו שבעד מהלך מסוים ואלו שמתנגדים. אם מראש אתם מודעים לכך שישנם דיירים שמתנגדים לשילוב חברת האחזקה, בקשו מהם פגישה אישית בדירתם או בדירה שלכם. כך, ניתן להוריד משמעותית את רמות המתח, תוך שאתם משקפים בפניהם כי אתם אכן רוצים להקשיב להם.

תתפלאו, אך המון פעמים אותם דיירים רק רוצים את ההקשבה, ההכלה והזדהות איתם. מה שחשוב בעיקר הוא לשקף לאותם הדיירים כי הדעה שלהם מקובלת, ולא משנה איזו החלטה תתקבל – הרי שתמשיכו לטפח מולם שכנות טובה.

הגיעו לעמק השווה: תקופת ניסיון עם חברת הניהול

אז איך פותרים קונפליקטים שכאלו, ואיך משחררים את החסמים ומתחילים את העבודה עם חברות ניהול נכסים? הדרך הטובה ביותר שדרכה גם ניתן לרצות את כל הצדדים היא עם ההחלטה לצאת לתקופת ניסיון. כך, כל הדיירים בבניין יהיו שבעי רצון: מדובר על תקופה מוגבלת בזמן, שלאורכה יהיה ניתן לבחון את הדברים הבאים:

  • עד כמה החברה שיפרה את איכות החיים של הדיירים
  • עד כמה עדיף לעבוד אל מול נותן שירות אחד
  • האם השירות שהחברה נותנת עמד בציפיות וכן הלאה

בתום תקופת הניסיון, כנסו שוב אסיפת דיירים ובה תערכו הצבעה חוזרת: מי בעד להשאיר את חברת האחזקה בבניין ומי מעדיף לוותר. זיכרו: על מנת לשלב את חברת האחזקה בבניין אתם נדרשים להגיע לרוב של דיירים, ולא בהכרח להחלטה חד משמעית של 100%.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*