איך משווים וחוסכים בביטוח לחו"ל?

איך משווים וחוסכים בביטוח לחו"ל?

סוף כל סוף הגיע הרגע המיוחד שלו חיכיתם זמן רב כל כך: אתם טסים לטיול לחו"ל לחופשה החלומית שלכם. לאן תטוסו הפעם? ספרד, יוון, איטליה או ארצות הברית. כל כך הרבה מדינות מחכות רק לכם, כדי שתבקרו בהן, תיחשפו לתרבויות שונות ותחזרו עם החוויות המושלמות האלה לארץ. אבל רגע לפני שאתם מזמינים את הטיסה ליעד הבא שלכם, יש דבר אחד קטן שחשוב לעשות: ביטוח לחו"ל. רק לאחר שאתם מסדירים את הביטוח הרפואי, ניתן לצאת בראש שקט ובידיעה שאם חלילה יקרה משהו, יהיה לכם למי לפנות ועל הדרך, זה גם לא יעלה הון תועפות.

ממה מורכב ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל מורכב מכמה סעיפים, בהתאם לגילכם ומצבכם הבריאותי. מטרתו העיקרית של הביטוח היא לכסות פעולות שונות שיהיה צורך לבצע בחו"ל במקרה חירום, דוגמת פינוי לבית חולים מקומים במקרה של פגיעה או תאונה, טיפול נמרץ, פינוי בעזרת מסוק או מטוס, טיפולי שיניים, ייעוץ רפואי ורכישת תרופות. לביטוח נסיעות לחו"ל יש גם חלק נוסף שנועד לבטח את הטסים במקרה של אובדן חפצים ומטען באופן מלא או חלקי. כמו כן, למי שמתכוון לעסוק בספורט אתגרי בחו"ל יש כיסוי מיוחד עבור הוצאות של איתור וחילוץ. הביטוח מתאים למי שעורך טיולים באזורים מרוחקים ונידחים כמו הרים, ג'ונגלים או יערות, או לכל מי שמתכוון לעסוק בספורט אתגרי כמו צלילה, רפטינג או טיפוס הרים.

מי רשאי למכור את הביטוח?

היום, ישנם שלושה גורמים עיקריים שבהם ניתן להיעזר על מנת לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל:

  1. חברת ביטוח – אם אתם מחפשים ביטוח נסיעות מקיף ביותר, חברת ביטוח תשמח להציע לכם אותו. ביטוח זה מתאים לתרמילאים ומטיילים במקומות נידחים אשר זקוקים לכיסוי מיוחד עבור הוצאות רפואיות או פעולות חילוץ. מדובר בביטוח יקר שסכומו יכול להגיע גם למיליון דולר. בדרך כלל, חברת הביטוח מספקת מוקד חירום 24/7. כמו כן, החברה מציעה לא אחת כיסוי כספי עבור מי שזקוק לטיפול המשך כאן בארץ.
  2. חברת אשראי – חברות האשראי מציעות ללקוחותיהן כיסוי בסיסי חינמי שניתן להפעיל תוך ביצוע שיחת טלפון למחלקת שירות הלקוחות לפני הטיסה. עם זאת, בדרך כלל מדובר בביטוח מוגבל, ואם ברצונתכם להרחיב אותו, הרי שהכיסוי עבור ההוצאות הרפואיות עשוי להסתכם בכ-350 דולר. גם ביטוח המטען עולה כסך ויכול להסתכם בכיסוי נזקים בשווי 2,700 דולר. ביטוח בחברת אשראי מתאים בעיקר לצעירים שטסים ליעד מוכר ומעוניינים בביטוח בסיסי בלבד.
  3. קופת החולים שלכם – קופות החולים מציעות למבוטחים שלהם ביטוחי נסיעות הכוללים את כל הכיסויים שמציעה חברת הביטוח, פחות או יותר תמורת אותו הסכום.

מהי הדרך הטובה ביותר להשוות מחירים?

כולנו יודעים שטיסה לחו"ל אינה דבר זול. גם אם השגתם דיל משתלם לטיסה הבאה שלכם, עדיין תצטרכו לשלם על אטרקציות ומתנות למשפחה ולחברים. מטבע הדברים, אתם רוצים גם לחסוך בביטוח נסיעות לחו"ל. אבל לפני שאתם עושים זאת, כדאי לשים לב לכמה דברים משמעותיים:

  • מה מכסה הביטוח – כמו שראינו, ישנם ביטוחים המוצעים לכם בחינם, אך מדובר בביטוחים בסיסייים עד כדי כך, שאם אתם רוצים לבטח את עצמכם למקרה של חילוץ והצלה, תצטרכו לשלם יותר, הרבה יותר. לפיכך, חשוב לבחון לאן אתם טסים ועם מי כדי לבחור את חבילת הביטוח המשתלמת ביותר שתכסה את כל מה שאתם צריכים. לא אחת, דווקא חבילת הביטוח היקרה יותר היא הזולה, שכן היא מכסה את כל הפעולות שבהן אתם מעוניינים.
  • מהו המצב הרפואי שלכם – האם יש לכם מחלות רקע או מחלות כרוניות? האם מצבכם הרפואי מאפשר לכם לטוס לחו"ל, או שתעדיפו להמתין מעט? לעיתים ביטוח עבור אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות עשוי להיות יקר יותר. כמובן, המחלה אינה צריכה למנוע מכם לראות עולם ולבקר קרובי משפחה ברחבי הגלובוס. פשוט צריך להיערך לכך שהביטוח עשוי להתייקר.
  • האם אתם טסים בעונה נוחה – מהם תנאי מזג האוויר השוררים במדינה כרגע והאם אם מתאימים לטיסה? כך למשל, אם אתם מתכוונים לטפס על הרים בשיא החורף, ייתכן שתידרשו לשלם ביטוח על פעולת חילוץ מיוחדת משלג, והכיסוי שלה יכול לעלות אלפי שקלים.
  • אינטרנט להשוואת מחירים – בימינו לא צריך להתאמץ הרבה כדי לבצע השוואת מחירים. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאת אינטנרט, למלא את הפרטים הנחוצים ולקבל בתמורה הצעות מחיר לביטוח. אתם תבחרו בסופו של דבר איזה מבין הביטוחים הוא המשתלם ביותר עבורכם.

שימו לב לתאריכים

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לשים אליהם לב בעת רכישת הביטוח הוא תאריכי יציאה וחזרה. יש אנשים שחושבים כי הביטוח תקף אוטומטית מהרגע שהם עולים על המטוס ועד החזרה לארץ. אך חשוב לשים לב לכך שהביטוח תקף בתאריכים שהוגדרו מראש על ידי המבוטח. כך שאם אתם יודעים שהטיסה שלכם עשויה להתארך מעבר לצפוי, כדאי לרכוש ביטוח מראש עבור ימים נוספים. החברה שממנה רכשתם את הביטוח תוכל להחזיר לכם את הכסף, במקרה שבו אתם חוזרים לארץ לפני הזמן.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*