איך לשמור על ניקיון ועל היגיינה נגד הקורונה?

איך לשמור על ניקיון ועל היגיינה נגד הקורונה?

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, המוכר גם כסוכנות ה-CDC, פרסם רשימה של הנחיות למניעת התפשטות הנגיף. מה צריך לנקות? איך מחטאים? כיצד שוטפים ידיים? לפניכם כל הפרטים החשובים.

יש עדיין הרבה מה ללמוד על וירוס הקורונהCOVID-19 אולם ממה שידוע עד כה הוא מתפשט מהר מאדם לאדם. ישנן עדויות שהווירוס יכול להמשיך להתקיים במשך שעות עד ימים על גבי משטחים ממגוון חומרים, ולכן ניקוי וחיטוי משטחים מלוכלכים זהו אמצעי טוב למניעת COVID-19 ומחלות נשימה ויראליות אחרות.

ניקוי משטחים

אם המשטחים מלוכלכים יש לנקות אותם באמצעות חומר ניקוי או סבון ומים לפני החיטוי. לצורך החיטוי, ניתן להשתמש בפתרונות אקונומיקה מדוללים, מוצרים עם לפחות 70% אלכוהול, וחומרי חיטוי ביתיים נפוצים. בכל מקרה, מומלץ לעקוב אחר הוראות היצרן לגבי התאמה של המוצר למשטח החיטוי. ה-CDC מתייחס גם לניקוי וחיטוי של מתקנים בהם נחשד ו/או אושר כי היה COVID-19  וממליץ לחטא את כל האזורים ולהתמקד במשטחים שנגעו בהם בתדירות גבוהה.

אפשר גם להזמין חברה מקצועית שמציעה שירותי חיטוי נגד קורונה באישור משרד התמ"ת, כדי שתבצע ניקיון וחיטוי יסודיים.

כביסה

כאשר מכבסים מצעים, בגדים ופרטים אחרים, אין לנער את הכביסה לפני ששמים אותה במכונה, שכן ניעור עלול להפיץ ולפזר את הווירוסים באוויר. את הכביסה יש לכבס בהתאם להוראות היצרן וכאשר ניתן, מומלץ לבצע הרתחה. במידה ומשתמשים בסלסלות או בעגלות להובלת כביסה, יש לנקות ולחטא אותן. כמו כן, כביסה מלוכלכת שהייתה במגע עם אדם חולה יכולה להישטף עם פריטים של אנשים אחרים.

יש לציין כי משרד הבריאות הישראלי כן ממליץ לעשות הפרדה בין כביסה של אדם שנמצא בבידוד לבין הכביסה של שאר בני הבית.

חיטוי ידיים ושמירה על היגיינה

אם אתם מזמינים חברה מקצועית שתבצע חיטוי נגד קורונה באישור משרד התמ"ת, או כל חברת הדברה מקצועית, קחו בחשבון שצוות החברה צריך לעבוד עם כפפות וחלוקים חד פעמיים במהלך ביצוע עבודות ניקיון וחיטוי, כולל התעסקות עם האשפה.

באופן כללי, מומלץ כי עבודות הניקיון יבוצעו עם כפפות, גם אם מבצעים אותן באופן פרטי. בתום הניקיון, יש להסיר את הכפפות בזהירות ולשטוף ידיים מיד עם מים וסבון למשך 20 שניות. אם אין מים וסבון זמינים, אפשר לנקות באמצעות ג'ל חיטוי המכיל 65%-95% אלכוהול. בנוסף, יש להקפיד על שטיפת ידיים והיגיינה לאחר שיעול, התעטשות, לאחר השימוש בשירותים, לפני שאוכלים או מכינים אוכל, לאחר מגע עם בעלי חיים או חיות מחמד, לאחר ולפני מתן טיפול שגרתי לאדם אחר הזקוק לסיוע (כמו ילד למשל).

באינטר אחזקת מבנים מספקים את האחזקה המושלמת למבנה שלכם, גם בעת שכזו. אנו נשמח לספק לכם את פתרון הניקוי והחיטוי הטוב ביותר לצרכים שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*