איך לשחק טניס שולחן גם אצלכם בבית?

איך לשחק טניס שולחן גם אצלכם בבית?

טניס שולחן, או בשם המוכר יותר פינג פונג, הוא אחד המשחקים הפופולריים ביותר בעולם. ניתן לשחק אותו ביחידים (כלומר שני שחקנים שמשחקים זה מול זה) או בזוגות (כך שארבעה אנשים נהנים בו זמנית מהמשחק המקפיץ). למרות שהשם של המשחק נשמע כאילו הגיע מהמזרח הרחוק, הפינג פונג נולד למעשה באנגליה, לפני כ-150 שנה. במקור נעשה שימוש בחפצים ביתיים כדי לדמות את מגרש הטניס – שורת ספרים יכולה הייתה לשמש כרשת ופקק של בקבוק ככדור. לאחר שהמשחק הפך פופולרי, השתכלל גם הציוד שבעזרתו משחקים פינג פונג וכיום תוכלו למצוא שולחנות מקצועיים, רשת, מחבטים וכדורים, והכל במחירים סבירים מאוד.

התועלות של משחק טניס השולחן

למרות שהוא משוחק על שטח קטן, ואולי בעצם בזכות העובדה שהוא משוחק על שטח קטן, טניס השולחן הוא ענף ספורט אינטנסיבי מאוד שמשפר מאוד את הכושר הגופני. תועלת נוספת של משחקי טניס שולחן היא זריזות רגליים משופרת, ועוד יכולת שמשתדרגת פלאים כשמרבים לשחק פינג פונג היא הקואורדינציה. אחד היתרונות המרכזיים של הפינג פונג הוא שניתן לשחק אותו בעצם כמעט בכל בית – גם בתנאי מזג אוויר לא נוחים (גשם, שרב וכו') וכשלא מתלהבים מהרעיון של פעילות ספורטיבית תחת כיפת השמיים.

הציוד המשמש למשחקי טניס שולחן

אמנם ניתן כאמור ליהנות מכל התועלות של טניס השולחן בכל בית כמעט, אבל בכל זאת נדרש ציוד תקני ומקצועי על-מנת להפיק את מלוא התועלת מהפעילות הגופנית הנמרצת. ראשית, השולחן: אורכו צריך להיות 2.74 מ' (9 רגליים, יחידת מידה נפוצה בבריטניה ובארה"ב), רוחבו הוא 1.53 מ' (5 רגליים) וגובו הוא 76 ס"מ. במרכז השולחן ישנה רשת שמפרידה בין האזורים של השחקנים השונים וגובהה הוא 15.25 ס"מ (חצי רגל). הכדור שבו חובטים במשחק טניס השולחן חלול, קוטרו הוא עד 40 מ"מ ומשקלו נמוך מאוד (2.7 גרם). המחבטים, בדרך כלל, עשויים מעץ ומצופים בגומי.

חוקי המשחק

באופן טבעי כשמשחקים בבית טניס שולחן אין צורך להקפיד על כל החוקים, אבל בכל זאת כדאי לדעת אותם. מהות משחקי טניס השולחן היא כמובן להעביר את הכדור מעל לרשת, אל השטח של היריב, מבלי שהכדור יפגע בצד שלנו. אם הכדור עף מחוץ לשולחן בלי שפגע קודם בשטח היריב, היריב מקבל נקודה. אם היריב לא מצליח להחזיר את הכדור לשטח המגרש שלנו, אנחנו מקבלים נקודה. כמו כן אסור לגעת בשולחן ואסור שהכדור יפגע בגוף השחקן (פקט ליד שמחזיקה את המחבט, בחלק שמהמרפק כלפי מטה).

לכל שחקן 2 חבטות בתורו, והמנצח במשחק טניס שולחן הוא מי שמגיע ל-11 נקודות בתנאי שההפרש בינו לבין יריבו הוא לפחות 2 נקודות. נהוג לשחק "הטוב מ-5 מערכות". ככל שמשחקים יותר, כך שולטים טוב יותר במחבט וניתן לבצע מכות מתוכננות היטב כמו ספין, קונטרה, פליפ וחיתוך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*