איך לחסוך באנרגיה?

איך לחסוך באנרגיה?

בשגרת חיינו כולנו צורכים אנרגיה על בסיס קבוע. תצרוכת האנרגיה שלנו היא אחד מסוגי ההוצאות הנפוצות והקבועות ביותר – קשה מאוד לעבור אפילו חודש אחד ללא הוצאה כלשהי על אנרגיה. בשגרת היומיום, אנחנו נוטים לצרוך אנרגיה באופן קבוע ובכמויות בלתי מבוטלות – מהחשמל שמפעיל את האור בבית שלנו ועד לדלק שאנחנו ממלאים ברכב או להטענה של הסלולרי, אנחנו צורכים אנרגיה במגוון דרכים, ומשלמים עליה כמובן. מכיוון שמדובר באחת ההוצאות הקבועות והמשותפות לכולנו, כדאי לעצור ולבחון – האם וכיצד ניתן לחסוך בהוצאות האנרגיה השוטפות שלנו?

תכנון וייעוץ חשמל לחיסכון ארוך טווח בהוצאות האנרגיה בבית ובמשרד

מיד נגיע לדרכים בסיסיות לחסוך בהוצאות האנרגיה היומיומיות המשותפות לרובנו, אך חשוב להבין כי תכנון מראש יכול לאפשר לנו לחסוך לאורך זמן סכומים בלתי מבוטלים. דוגמה טובה לכך היא בעת בניית בית/דירה או משרד חדש. תכנון וייעוץ חשמל הוא שירות המוענק כיום על ידי מהנדסים ומומחים מתחום האנרגיה, כאשר תכנון מוקדם יכול לאפשר חיסכון של עשרות אחוזים בתצרוכת החשמל בבית או במשרד. חיסכון זה לאורך מספר שנים עשוי להיות מתורגם לעשרות אלפי שקלים ומעלה.

ייעוץ חשמל יכול לסייע לחסוך גם בתים או משרדים קיימים, כאשר כיום ניתן לבצע שינויים שונים בתשתית החשמל הקיימת, כמו גם בסוג המכשירים והאביזרים בהם משתמשים, על מנת לחסוך בהוצאות האנרגיה. דוגמה טובה לכך היא אחת מהוצאות האנרגיה העיקריות בכל משק בית – חימום/מיזוג הבית. כיום קיימות אלטרנטיבות שונות אשר עשויות להיות חסכוניות יותר, כתלות בתנאים הספציפיים של כל בית ובית, החל מפאנלים סולאריים ועד למערכות מופעלות חשמל אשר עשויות להיות משתלמות יותר מאשר מערכות חימום מסוגים אחרים. כאמור, מדובר בהוצאה בלתי מבוטלת, במיוחד כאשר מחושבת לטווח הארוך.

מערכות חכמות בבית, רכב היברידי ועוד – חיסכון באנרגיה במאה ה 21

במאה העשרים ואחת אנו נמצאים בנקודה בה קיימות מגוון דרכים מסקרנות לחסוך באנרגיה, בין אם מדובר באדם פרטי, במשק בית או בארגון הכולל מספר גדול של אנשים. עבור אנשים פרטיים ומשקי בית, קיימים כיום אינספור פטנטים אשר מטרתם היא לסייע לנו לחסוך בהוצאות האנרגיה הביתיות. לדוגמה, מערכות חכמות המאפשרות בקרה ושליטה מרחוק באמצעות אפליקציות, ומאפשרות לנו למשל להדליק את המזגן או דוד המים החמים רק כמה דקות לפני שאנחנו חוזרים הביתה או לפני שאנו מתעוררים בבוקר. בתחום הרכב, רכבים היברידיים למיניהם וכיום אף רכבים חשמליים לחלוטין מציעים חיסכון משמעותי באנרגיה, ואלו הן רק שתי דוגמאות מתבקשות. ניתן למצוא עוד אינספור דרכים בהם הטכנולוגיה של ימינו מאפשרת לנו לחסוך ולצמצם בהוצאות האנרגיה.

הפעולה העיקרית שעלינו לעשות על מנת להתחיל ולחסוך יותר בהוצאות האנרגיה השוטפות שלנו היא להגביר את המודעות שלנו לנושא. ברגע שמתחילים להתעניין בתחום זה, מגלים כי העולם שסביבנו מציע לנו לא מעט דרכים פשוטות ויעילות לחסוך באנרגיה, ובהוצאות הנלוות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*