איך להפוך את הממ"ד לחדר האטרקטיבי בבית

איך להפוך את הממ"ד לחדר האטרקטיבי בבית

רבים נמנעים משימוש יצירתי בחלל הממ"ד עקב ייעודו המקורי של החדר. אבל מסתבר שיש כמה דרכים פשוטות וקלות להפוך את הממ"ד המשפחתי לחדר שכולם רוצים להיות בו. בחנו האם כל אלו מתאימים גם לממ"ד בביתכם?

יובל בנר

ממ"ד, מרחב מוגן דירתי, הינו חדר בתוך הבית אשר מספק לנו הגנה בשעת מלחמה, אך זאת לא חייבת להיות הפונקציה היחידה שלו. עבור רבים המפגש הראשוני בנושא הממ"ד הוא במהלך בניית בית חדש, או במהלך תמ"א 38, שבנוסף למיגון מפני רעידות אדמה גם מחייבת את הקבלנים לבנות ממ"ד בכל דירה. נכון להיום, ישנם כללים ברורים לגבי מה חייב, ומה אסור בשום פנים, שיהיה בתוך החדר הממוגן. בתוך מערכת אילוצים זו מיד תיראו שאין כל בעיה או חשש להפוך את הממ"ד לשטח משפחתי או אישי לצרכי הנאה, עבודה או פנאי. קצת תעוזה, רצון ויוזמה, זה כל מה שצריך.

מה חייב להיות, מה מותר ומה אסור בשום אופן?

לפני שניגש לעניין, רק נבהיר כי ההסבר אותו נביא כאן יהיה כללי ביותר. כדי לקבל את המידע המלא מומלץ לפנות לאתר או סמכות בעניין. ראשית בממ"ד ישנה חובה להתקין מערכת איוורור וסינון מותאמת. אפשר גם להתקין מזגן, אך חייבים להוסיף לו לוחית מתכת לחסימת כניסת אוויר חיצוני. לגבי הקירות – אפשר להוסיף בידוד אך לא בתוך הקיר עצמו, יש להקפיד לחפות בחיפוי קל בלבד ובשום אופן לא כזה שעלול ליפול על יושביו. בנוסף, אסורה התקנת ארון גבוה, שידה, או כל רהיט העלול ליפול או לקרוס בזמן רעידה. הגיוני. שטחו של הממ"ד חייב להיות לפחות 9 מטר רבוע ואף חייבים להתקין לו חלון הדף ודלת משוריינת – אך לגמרי מותר להפכם לצבעוניים ושמחים יותר. חל איסור על התקנת סורגים בממ"ד, מסיבות מובנות. ואף אסור להשתמש בו כמטבח או שירותים וכמובן, אין לאחסן בו כל סוג של חומר דליק או מסוכן.

מה ניתן לעשות?

משרד ביתי

כולם חולמים על לעבוד מהבית, הקרבה האבסולוטית למכונת הקפה, היכולת להתלבש בדיוק איך שנוח לך וללא כל מלחמה על הטמפרטורה במזגן, הממ"ד מספק בדיוק זאת. במידה ואתם עצמאים תזכו גם לחסוך כסף על חלל עבודה. כל מה שצריך זה ריהוט משרדי קליל שמותאם לתקנים – צבע מרגיע על הקירות, שולחן נוח, כיסא משרדי טוב, כמה מסכים שרק אפשר, והדרך לעבודה ישירות מהמיטה פרוסה לפניך. כמובן, יש לדאוג לפרטים הקטנים כמו מגדילי טווח לאינטרנט שיעזרו לשפר משמעותית את איכות קליטת האינטרנט בחדר האטום. בזמן ריהוט החדר יש לזכור שחל איסור על התקנת ארון גבוה או ריהוט כבד בממ"ד, כן ניתן להכניס שידת סלסלות קלה למסמכים ובכלל, יש לשמור על הריהוט שאתם קונים לחדר קל ככל האפשר.

קולנוע ביתי

עכשיו הגענו לדבר האמיתי. סמל סטטוס, איזור של כיף, העשרה ופינוק. בימנו לא צריך תקציב של מפיק כדי להרים פרוייקט שכזה. בשנים שעברו מסכים גדולים או מערכות הגברה דרשו תקציב גבוה ויכולות התקנה, שלא לדבר על כאב הראש שבהשגת סרטים איכותיים לצפייה. כיום, בהשקעה לא גבוהה במיוחד ועם קצת יצירתיות ניתן לרכוש מסך גדול ואיכותי ומערכת הגברה אלחוטית שאינה דורשת העברת כבלים דרך הקירות. אומנם עקב ייעוד הממ"ד לא יהיה זה אפשרי להתקין שורות מושבים בדומה לאולם קולנוע, אבל אפשר לחשוב על פתרון יצירתי וצבעוני בדמות פופים איכותיים וצבעוניים או ישיבה נמוכה לחלוטין יעשו את העבודה. מבחינת תשתית, יש להוסיף ממיר נוסף לחדר, ואף כדאי להשתמש במגדיל טווח מומלץ לאינטרנט הביתי לצורך צפייה בסטרימינג.

חדר משחקים

ישנם שני סוגים עיקריים של חדרי משחקים: האחד דורש שטח עצום לצורך הכנסת מכונות משחקים (ארקייד), השני מצריך מסך גדול, קונסולת משחקים חדשה וכמה אביזרים נלווים. באופן זה, יחד עם עיצוב קירות צבעוני וריהוט מושך, נוח ומזמין, ניתן ליצור חלל שכל מטרתו הנאה, שיתוף ומשחק. כמובן, מומלץ אף לדאוג למלאי משחקים ושלטים המאפשרים לכמה שחקנים לשחק בו זמנית וכך להפוך את השהייה בממ"ד לחוויה נעימה ומהנה. בנוסף קיימים ברשת מגוון משחקים המאפשרים משחק מרובה משתמשים – גם מול שחקנים אחרים ברשת. כמו כן, גם אפליקציות טריוויה או משחקי רשת יכולים לספק זמן איכות משפחתי בחלל הסגור. רק לוודא שלכולם יש מקום לשבת בנוחות.

סיכום

אם מתייחסים לממ"ד כלימון, בהחלט ניתן להפיק ממנו לימונדה נפלאה. זהו שטח ביתי שיכול להיות מזמין ואטרקטיבי, אם רק מזהים את הפוטנציאל הגלום בחדר נוסף בבית. אל תהססו להתפרע. הממ"ד מחכה לכם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*