איך להפוך את הגיל השלישי לחווייה יומיומית?

איך להפוך את הגיל השלישי לחווייה יומיומית?

אם לפני עשור אנשים שהגיעו אל הגיל השלישי הסתובבו במעין תחושה ש"אבד עליהם הכלח" הרי שכיום כולם יודעים שזה רחוק מלהיות ככה. מעבר לעובדה שהטכנולוגיה הכניסה אל חיינו בסערה את המחשבים, הריאלטי והרשתות החברתיות. כיום החוגים והיצע שניתן למצוא לגילי הזהב הוא מגוון, מעניין, מחבר ולעיתים פעילויות אלו מצליחות למשוך אליהם אפילו צעירים.

אילו פעילויות ישנן לבני הגיל השלישי?

אז אילו פעילויות, למשל, ניתן למצוא לבני הגיל השלישי? בדרך כלל שחושבים על חוגים או פעילויות כאלו ואחרות לבני 60 ומעלה, חושבים ישירות על משחקי "שח-מט" או ברידג' – כמובן שהדבר רחוק מלהיות נכון וזאת בשל העובדה שהפעילויות כיום רבות ונרחבות הרבה יותר, כמו לדוגמא: הרצאות מעשירות במגוון נושאים החל מאיכות הסביבה וכלה בצילום, סטנדאפ לקהל הרחב – בין אם אנשים מפורסמים ובין אם אנשים שנמצאים רק בתחילת דרכם, דבר שיכול להוות כמקפצת התחלה עבור אדם שמעוניין לשעשע ולפתוח בעיסוק חדש בחייו. מידע נוסף בנושא ניתן למצוא בקישור הבא: במה פתוחה לסטאנדפיסטים.

מגוון של מתקנים לפעילויות גופניות ללא תשלום במדשאות ופארקים ציבוריים, הרקדות, ערבי שירי משוררים, הצגות בשפע, בקרים של יצירה (עבודות בקרמיקה, תכשיטים וכדומה), קבלת שבת עם הקהילה בה מתגוררים, הליכה לקולנוע וכן הלאה. בקישור הבא ניתן לראות רעיונות נוספים לבילוי משותף עם חברים – להיות פעיל בכל גיל.

מה עם התנדבות בגיל הזהב?

התנדבות בגיל הזהב מאוד התפתחה בעשור האחרון, כיום ישנם מגוון רחב של מוסדות וארגונים המבקשים את עזרתם של אנשי גיל הזהב. ניתן למנות מספר סוגים עיקריים שלהתנדבות מומלצת בגיל הזהב.

ראשית כל – ניתן להתנדב בארגוני בעלי חיים כמו תנו לחיות לחיות או צער בעלי חיים. ארגונים אלו מתמחים באסיפת בעלי חיים נטושים מהרחוב ומעניקים להם בית חם. מאחר וכיום מספר הארגונים גדל מיום ליום, כל עזרה תתרום רבות לארגונים אלו.

שנית – מאוד מומלץ להתנדב במתן עזרה לנזקקים ואנשים חסרי יכולת כלכלית. לשמחתנו ישנם מספר גדול של ארגונים אלו. התמתחותם היא באיסוף מזון ובגדים לנזקקים. ארגונים אלו זקוקים לעזרה מרובה מצד אנשי גיל הזהב ואפילו גם מצעירים מאחר והמלאכה מרובה בכל עת, ובעיקר בתקופות חגי ישראל. דבר נוסף מומלץ הוא להתנדב במתן סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים. מספר מוסדות אלו המחפשים קשישים שיהיו מעין "סבים וסבתות" לילדים אלו וייתנו הרבה חום, עצה טובה והרבה אהבה.

גם אם קשה – לא מוותרים

אין ספק שלעיתים אנשים מבוגרים נאלצים להיתקל בכל מיני בעיות, בעיה מרכזית בכל מיני צורות היא בעיה בריאותית. אם בעבר אנשים שסבלו מבעיות בריאותיות נאלצו להישאר בבית ובשל כך להוסיף לבעיותיהם הרפואיות גם בעיות בפן הנפשי, דבר שהוביל למצבי רוח ודיכאונות, הרי שכיום בזכות רכישה של קלנועיות ניתן להמשיך בחיים רגילים, מבלי לחשוש להגיע למקום או להתעייף ומבלי להצטרך להיות "תלויים" בחברים, מכרים או בבני משפחה. הניידות שמציעות הקולנועיות הינה חשובה מאין כמותה ומומלץ מאוד לקחת אפשרות זו לאמץ ולחבוק אותה בשתי ידיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*