איך לבחור נעל ספורט לילד?

איך לבחור נעל ספורט לילד?

באופן כללי, טוב שהורים מעודדים את הילדים שלהם להשתתף בספורט, אבל אסור להם לשכוח שהפעילות צריכה להיות כיפית. הורים לא צריכים לשים יותר מדי דגש על הזכייה. יחד עם זאת, חשוב ללמד את הילד להתמודד עם מצבים שבהם מישהו אחר ינצח ולא הם.

ילדים פעילים בספורט משפרים את הלב וכלי הדם, את מערכות השרירים והשלד, את הקואורדינציה ואת מצבם הנפשי. השתתפות בספורט מפתחת את המשמעת העצמית, את עבודת הצוות ואת ההכרה בחשיבותו של גוף בריא – הרגלים טובים אלה ילוו את הילד לאורך כול חייו.

הפעילות הספורטיבית כרוכה גם ברכישת ציוד ספורט, בגדים ונעלי ספורט איכותיים של מותגים ידועים, כמו למשל נעלי אסיקס.

קניית נעלי ספורט לילד

בחירת נעלי ספורט מתאימים לילד שלכם היא קריטית. זאת, על מנת לא לסכן את כף הרגל ולמנוע התפתחות של עיוותים בכף הרגל כמו נפיחויות ושלפוחיות. לפני שאתם קונים, חשוב לזכור את הדברים הבאים:

לקנות לקראת סוף היום. הכוונה היא למדוד את נעלי הספורט בחנות בשעות שבהן כפות הרגליים נמצאות במידה הגדולה ביותר שלהם (אפשר גם למדוד נעליים חדשות לאחר פעילות ספורטיבית).

למדוד את שתי הנעליים ובעמידה. כאשר הילד עומד, כפות הרגליים נושאות את מלוא משקל הגוף. חשוב למדוד את שתי הנעליים, כי אצל רוב האנשים שתי כפות הרגליים לא לגמרי זהות בגודלן. בחרו בנעליים שמתאימות לכף הרגל הגדולה יותר.

למדוד את נעלי הספורט עם גרבי הספורט שהילד יגרוב. כיוון שהילד ינעל את נעלי הספורט עם סוג זה של גרביים, חשוב גם למדוד את הנעליים עם גרביים אלה. שימו לב, שזה בניגוד לנוהל הקבוע בחנות, לפיו בוחרים את הגרביים לאחר בחירת הנעליים.

לאפשר לכף הרגל מרחב תמרון בתוך הנעליים. צריך להיות רווח של כסנטימטר מקצה הבוהן ועד לקצה הנעל, כדי שהילד יוכל להניע את כל אצבעות כף הרגל בתוך הנעל. אל תלחצו על הבוהן כדי להעריך את ההתאמה, כי הלחיצה מפעילה רפלקס שגורם לילד לקפל את הבוהן, מה שיוצר רושם מוטעה שלאצבעות יש מספיק מקום בתוך הנעל. באופן אידיאלי, אורך הנעל לא צריך לעלות על אורכה האמיתי של כף הרגל בכ-10 מילימטרים. זאת, כדי להבטיח שהנעל מציעה מספיק מקום לכול אצבעות הרגליים.

לרכוס את הנעליים כראוי. אל תהדקו יותר מדי את השרוכים, כי הם יכולים לגרום לפגיעה בעצבים ובגידים בחלק העליון של כף הרגל.

לבדוק אם עקבי הנעל צמודים לעקב כף הרגל. אם העקבים לא מתאימים, כף הרגל תימשך מחוץ לנעל וסביר להניח שהילד יסבול משלפוחיות.

לבקש מהילד להתהלך עם הנעליים בחנות. תנו לילד להסתובב ושאלו אותו אם הנעליים נוחות לו. לאחר מכן כדאי לבדוק אם יש בכף הרגל אדמומיות או גירוי כלשהו. בדקו את החלק הפנימי של הנעל כי דבק ותפרים יכולים לגרום לשפשופים וליבלות.

באדיבות www.knukan.com

   

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*