איך בוחרים מטבח-חלק ב'

איך בוחרים מטבח-חלק ב'

בשבוע שעבר עסקנו במטבח כחלק חשוב בבית או בדירת מגורים. בשנים האחרונות נדמה כי המטבח הולך אט- אט ותופס את המקום הראוי לו בין חדרי הבית. מחלק זניח ו"לא נחשב", יחסית, הפך בשנים האחרונות המטבח למקום בו כולם מכירים בחשיבותו הן לחיי המשפחה והן כחלק מעיצוב הבית כולו.  דיברנו כאן על חשיבות החומר שממנו עשויים ארונות המטבח כאחד הפרמטרים העיקריים שבהם חייבים להתחשב לפני שקונים מטבח, בנוסף הזכרנו את רגלי הארונות והחשיבות שיש לתת לכך שרגלי ארונות המטבח חייבות להיות מחומר עמיד מים, כגון פלסטיק או אלומיניום.

נקודה נוספת מעניינת וחשובה היא נושא הפרזול. נכון, אולי לרובכם הנושא נשמע כמושג מעולם הסוסים או מרוצי הסוסים, אבל פרזול הוא גם נושא חשוב מאוד בכל הקשור למטבחים. ישנו מגוון רחב מאוד של פרזולים, באיכויות שונות. מקום החיבור בין הדלת לגוף הארון, הוא  האזור הרגיש ביותר ולכן זקוק לחיזוק מיוחד ע"י תותבים מיוחדים  בכדי שיחזיק מעמד לאורך שנים. יש לדרוש מהיצרן שהצירים יחוברו בשתילה לדלת הארון ותושבת הציר המחוברת לגוף הארון תחובר ע"י תותב הנאחז בחוזקה בגוף הארון. למעשה פעולת הפרזול היא קדיחת חור בדלת בגוף הארון או במגירה למשל, והכנסת  ה"ברזל" לתוך העץ. כאשר רוכשים מטבח חשוב לבדוק שכל הקידוחים מבוצעים בצורה ממוחשבת ולא מסומנים ידנית דבר שעלול לגרום להתקנה לא מדויקת ולא נכונה של הפרזול, ובעתיד יכול לגרום אפילו לשחיקה מואצת של הציר או המסילה. 

חשיבות התכנון הממוחשב

אחד הגורמים החשובים באורך חיי המטבח הוא שיטות היצור המדויקות. את הדיוק ניתן להשיג במכונות מבוקרות מחשב (cnc). דיוק החלקים חשוב במיוחד על מנת שיחידות המטבח יהיו מדויקות ולא מעוותות דבר שיורגש לאחר מכן בהתקנת המטבח. חוסר הדיוק יכול להתבטא בגודל  שונה של דלתות הניצבות אחת ליד השנייה או במרווח לא אחיד בין חזיתות המטבח. אפילו עין בלתי מקצועית תוכל להבחין בפגמים אלו שיהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לתקנם. יתרונן של המכונות הממוחשבות הוא הדיוק שאינו מסתמך על הגורם האנושי. חיתוך ידני תלוי בהקפדה ובדיוק של העובד, חיתוך ממוחשב לא קשור לגורם האנושי ומדויק עד מאית המילימטר.

כאשר רוכשים מטבח חשוב להשוות את סוג הפרזול ורמת הפרזול וכמובן התאמה לסוג היחידות ומימדיהם. כל חברת פרזול מציעה מספר רמות של מוצרים. כך למשל ניתן לרכוש בחברה מסוימת מגירה מתוחכמת בשליפה מלאה עם בולמי טריקה אינטגרליים, כאשר  אותה חברה בדיוק  משווקת גם מוצרים זולים הרבה יותר ופשוטים כמו מגירות פשוטות עם גלגלי פלסטיק הנשחקים בקלות ובמהירות.

בהצלחה!

הכותב הוא יעקב כהן, אחראי תחום העיצוב בחברת "גפן מטבחים",

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*