איחוד שכולו פיצול

איחוד שכולו פיצול

השלישייה המובילה שחושקת בשלטון העיר ב-5 השנים הבאות התפצלה ל-2 זרועות. 2 נגד 1. הלן גלבר (ראש עיר עם נשמה) וד״ר אלי לחמני (ראש העיר הבא של אשדוד) החליט ללכת לסקר משותף ולאחד כוחות. מי שלא במשחק זה דווקא שמעון כצנלסון (בסוף שמעון ייקח), המועמד לו מנבאים כולם הכי הרבה מנדטים למועצת העיר.

קצת מורכב להבין את ההיגיון אחרי המהלך של האופוזיציונרים שכיהנו באותה סיעה תחת רשימתו של אינג׳ צבי צילקר שהפך לשחקן משני מינוס בכל המערכה, צבי שפיקד על שניהם והיה המסה הגדולה רק לפני 5 שנים נעלם בצילם של השניים.

הלן גלבר – תחבור ללחמני? או תוביל.

כדי לעשות קצת סדר בואו נחזור להתחלה… נקודת המוצא של ה-3 מתחיל מהבסיס הראשוני של מועצת העיר. שמעון כצנלסון מוביל בהפרש עצום בנדוניה שהוא מביא איתו, 4 מנדטים, + 2 של גרשוב + תמיכה מלאה של מפלגת ישראל ביתנו. (=6) זה הבוקר טוב שלו. הלן גלבר מגיעה עם המנדט שלה ושל צבי צילקר. (= 2) ואלי לחמני מביא את המנדט שלו מהקדנציה שלו (=1). הסיכום הזה לא מאפיין את המצב היום אבל הוא נותן נקודת מוצא לחוסר ההיגיון מאחורי ההחלטה של השניים ללכת למהלך כזה ללא שמעון כצנלסון.

ד״ר יחיאל לסרי – משקיף מהצד

המטרה הרי ידועה, ברורה וגלויה לכולם ואם נקרא לילד בשמו קוראים לילד יחיאל לסרי, והילד דוקטור. כדי להחליף אותו יצטרכו למנוע ממנו להגיע ל-41% או להגיע ל-41 בעצמם כדי לנצח או לעלות לסיבוב שני.

לחמני – לא מרים ידיים

באופן עובדתי רוב הקולות נמצאים אצל שמעון כצנלסון, מי שבוחר שמעון למועצה לא יבחר בהלן גלבר לראשות העיר, וההיפך. כך שהדרך היחידה לדגדג את ד״ר יחיאל לסרי ולמנוע ממנו ניצחון בסיבוב הראשון, היא לאחד את האנשים החזקים. כפי שציינתי קודם הבסיס של כצנלסון הוא הגדול ביותר ולפי הסקר הרשמי היחיד שפורסם במלואו צפוי כצנלסון עוד לגדול.

שמעון כצנלסון – ידבר חזק במועצת העיר

המצב החדש הוא החלום הרטוב של ד״ר יחיאל לסרי, המחנה המתנגד נשבר ל-2 והמשימה שלו הופכת מוגדרת וישימה… 41%, כשהחרדים והשת״פים שיצר מביאים לו בסיס של 25%-30% הקרקע נראית בטוחה. את ההפרש הוא יודע להביא.

הקרב הגדול בבחירות 2018 מסתמן כקרב על המועצה, גם לסרי עצמו יגיד לכם שמועצה בעייתית תגרור כהונה בעייתית, נשאלת השאלה הגדולה: מה יהיו אחוזי ההצבעה? האם הסדק של האיחוד/פיצול יהפוך לשבר? האם תושבי אשדוד כבר מתכננים תכניות על יום החופש?

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

2 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*