איזו חברה משפיעה על העתיד שלנו ותגיע לישראל בקרוב?

איזו חברה משפיעה על העתיד שלנו ותגיע לישראל בקרוב?

בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בעולם התחבורה. יצרניות הרכב עברו לייצור של רכבים חשמליים ומתכננות לייצר עוד ועוד מהם בשנים הקרובות. החזון של ענף הרכב הוא שהעתיד שייך לאנרגיות הירוקות ששומרות על הסביבה ורכב חשמלי שלא מזהם ולא מרעיש הוא בדיוק הפתרון לכך.

לדברים הללו יש גם בסיס: מנתוני המכירות ברחבי העולם רואים בבירור שישנה עלייה בכמות הרכבים החשמליים שנרכשו בשנים האחרונות ובשימוש שלהם בכבישים. בנוסף, גם התחבורה הציבורית הופכת להיות חשמלית ביותר ויותר מקומות.

חוץ מייצור רכבים, יצרניות הרכב הגדולות משקיעות גם בתשתיות לרכבים הללו, כלומר תשתיות טעינה חשמליות שמאפשרות אחזקה שוטפת ונוחה. בנוסף, בכל מקום שבו ישנן תשתיות טעינה לרכבים חשמליים, חלו עליות ברכישת הרכבים הללו כך שהאחד מוביל לשני.

טסלה הפכה בשנים האחרונות לאחת מיצרניות הרכב הבולטות, דגמי הרכבים שלה הפכו לפופולריים ביותר, מככבים בצמרת המכירות במדינות רבות וניתן לראות בבירור שיש קהל קונים לא קטן שמעדיף רכבי טסלה חשמליים בשל התכונות של הרכב והנוחות שלו למשתמש.

לא מדובר בחברה קטנה או ניסיונית וכיום ניתן לומר שטסלה גדלה בצורה משמעותית. היא הקימה עוד ועוד מפעלים ענקיים לייצור רכבים ברחבי העולם, משתפת פעולה עם חברות אחרות בתחומי האנרגיה והטכנולוגיה ועומדת ביעדים שלה. למעשה, טסלה יצרה סטנדרט מסוים בתחום הרכב החשמלי וקידמה אותו פי כמה מאחר שהיא לא מפסיקה לחדש ולשפר, גם מתוך פידבקים שהיא מקבלת מהלקוחות לאורך השנים, כשהמטרה היא להתאים את המוצרים שלה לקהל.

כאמור, טסלה היא מהיצרניות הבולטות וניתן לראות שיש לה דגמי רכבים חשמליים פופולריים מאוד ברחבי העולם. אחד מהדגמים הללו הוא טסלה מודל 3. רכב זה הפך פופולרי ביותר בזכות התכונות שלו והשיפורים התמידיים שטסלה מאמצת לתוכו כל הזמן. למודל 3 יש טווח נסיעה של למעלה מחמש מאות ושישים קילומטרים לטעינה חשמלית אחת, מה שאומר שלא צריך לטעון אותו לעיתים תכופות וזהו יתרון גדול לנהגים שמחפשים תפעול נוח בשימוש יומי. מעבר לזה, הרכב בטיחותי ועומד במבחני הריסוק בציונים גבוהים בכל הקטגוריות, כך שמדובר ברכב אמין ביותר.

טסלה ממשיכה כל הזמן לשפר תמידית את נתוני הרכב בזכות הפידבקים של הלקוחות. המהירות של הרכב וטווח הנסיעה השתפרו, המחירים ירדו והתפוצה של הרכב גדלה בהתאם.

לא פלא שמודל 3 הפך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית ונבחר להיות רכב השנה ב- 2019. אך לא רק מודל 3 פופולרי ומצליח, טסלה מובילה גם בדגמים אחרים שלה. גם הרכבים האלה נמצאים בחזית המכירות של הרכבים החשמליים ומשתפרים כל הזמן. כמו מודל 3, גם הדגמים הללו בעלי יכולות ביצוע גבוהות על הכביש ומאובזרים בכל הטכנולוגיה האפשרית.

חוץ מייצור רכבים, טסלה משקיעה גם בתשתיות הטעינה שהן מחליפות את תחנות הדלק המסורתיות. הפריסה של תחנות הטעינה של טסלה היא עולמית והשאיפה היא שתחנות הטעינה הללו יהיו מהירות ובהספק גבוה עד כמה שניתן כדי לחסוך בזמני הטעינה.

לאחרונה, החלה טסלה לייצר לעצמה גם את הסוללות לרכבים החשמליים. הסוללה ברכב חשמלי היא מקור הכח החשמלי והיא נטענת על ידי כבל שמחובר לשקע. עד כה הסתמכה טסלה על חברות אחרות שייצרו עבורה את הסוללות, אך בטסלה יש רצון להגיע לעצמאות ולא להיות תלויים בלוחות זמנים של ספקים חיצוניים. בנוסף, יש לטסלה דרישות גבוהות והיא מעדיפה שהייצור יתבצע במפעלי החברה.

חוץ מרכבים ותשתיות טעינה, טסלה מפתחת ומייצרת גם פתרונות אנרגיה לבתים ועסקים ומייצרת גם מערכות להפקת חשמל סולארי. מדובר בלוחות סולאריים המותקנים על גגות או רעפים לגג שהם בעצם פאנלים סולאריים שמפיקים אנרגיה מהשמש ומייצרים חשמל שמשמש את הצריכה הביתית או של העסק.

ומה קורה עם טסלה בישראל? בשנה האחרונה נודע שטסלה מתכוונת להגיע לישראל ואף החלו בהכנות לקראת הקמת מרכז מכירות ושירות. על פי לוח הזמנים המקורי, השקת המרכז החדש תוכננה לתחילת שנת 2020, אבל בעקבות מגפת הקורונה, חלו עיכובים, בעיקר בשל צוותים שהיו אמורים להגיע מחו"ל.

בישראל, טסלה מתכוונת למכור ולטפל ברכבים שלה בעצמה במרכז השירות שלה. במקביל, תדאג טסלה גם לתשתיות טעינה מהירות מספיק ברחבי הארץ כדי שהלקוחות יהנו כבר מהתחלה מאפשרות של נסיעה רצופה בכל מקום. המהלך הזה מתיישר עם מדיניות משרד האנרגיה בישראל שהחליט בשנה האחרונה להרחיב את תשתיות הטעינה החשמליות במטרה לצמצם את הפער מול מדינות העולם ולקדם את השימוש ברכבים חשמליים בארץ.

כמו שזה נראה, טסלה בישראל היא יתרון גדול לענף התחבורה המקומי וכמו בשאר המקומות בעולם, גם כאן נהנה מהיתרונות של רכב נקי.

צילום: Unsplash

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*