אחריות מקצועית: החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית

אחריות מקצועית: החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית

מבחינה סטטיסטית אנחנו יכולים לראות, עלייה ניכרת במהלך השנים במספר תביעות רשלנות אשר מוגשות כנגד אנשי מקצוע. הדוגמא הטובה ביותר לכך הוא עולם הרפואה. על פי הנתונים, מוגשים מדי יום (מבחינה סטטיסטית) 12 תביעות. עלייה ניכרת מהמספרים בשנות השבעים, שמונים וכן משנות התשעים.

כמובן שלא רק רופאים או בעלי מקצוע אחרים במקצועות הרפואה, נאלצים להתמודד עם תביעות רשלנות, אנחנו יכולים לראות תביעות כאלה בכל תחום מקצועי, החל מכלי רכב, עבודות בנייה ושיפוצים, מקצועות הטיפול ועוד. לכן כל איש מקצוע שמכבד את עצמו, חייב שיהיה לו ביטוח אחריות  מקצועית.

ביטוח אחריות מקצועית הוא תוכנית שלפיה, אם קורה משהו בזמן עבודתנו, הרי שאנחנו מוגנים באמצעות תוכנית ביטוח מפני תביעות. נניח ואנחנו חשמלאים, וביצענו עבודה שגרמה לנזק וגבתה מחיר בחיי אדם או רכוש, הרי מי שתובע אותנו, יתבע את הביטוח ואנחנו לא נצטרך לשלם את המחיר הכלכלי על הנזק.

חשוב לומר, שבכל תחום כמעט ניתן לעשות ביטוח אחריות מקצועית, אך המחיר שמשלמים עבור כל תוכנית ותוכנית, משתנה בהתאם לסוג המקצוע, רמת הסיכון שחלה בו, מספר התביעות אשר מוגשות בו בשנה וכן על פי פרמטרים נוספים (שנים בתחום, ניסיון מקצועי, כמה תביעות הוגשנו נגדנו בעבר ועוד)

ביטוח אחריות מקצועית, מתבצע על ידנו באופן עצמאי, במידה ואנחנו עצמאיים או על ידי מקום העבודה אליו אנחנו שייכים. במידה ומדובר באחריות מקצועית של בית העסק, הרי שהעסק הוא זה שעומד מאחורינו, אך זה לא מבטיח בהכרח שמקום העבודה לא יכול לפטר אותנו כתוצאה מהתביעה והשלכותיה.

מדוע חשוב שיהיה ביטוח אחריות מקצועית

אפשר לחלק את ההסבר שלנו ל-3 נקודות עיקריות.

מבחינה מקצועית פרקטית, הרי שאלמלא יהיה לנו ביטוח אחריות מקצועית אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים עם תביעות אינסופיות ובלי יכולת לממן את ההגנה המשפטית שלנו, שלא נדבר על להתפרנס בצורה מכובדות לאורך זמן. אחריות מקצועית מאפשרת לנו להתמודד עם כל ההשלכות הכלכליות של תביעות משפטיות מסוגים שונים.

מבחינת מקצועית רחבה, הרי שביטוח אחריות מקצועית משפר את הסיכוי של העוסקים בכל תחום לפעול בצורה חופשית. ניקח לדוגמא רופא, אם אין לו ביטוח אחריות מקצועית, הוא לא ייקח סיכונים ואולי הוא בכלל לא יפעל, הרי כל דבר שהוא יעשה עלול להוביל אותו לבית משפט. לכן יש משמעות לתוכנית זו, לתחום כולו ובכלל לחברה. אנחנו כפרטים, היינו רוצים שבעלי מקצוע יעבדו בצורה מלאה וללא חשש.

נקודה שלישית זו הרתעה. יש אנשים, לקוחות, שימהרו לתבוע בעלי מקצוע על כל דבר, גם אם מדובר בטעות מקצועית בגדר הסביר (יותר נכון לומר, אי הצלחה בגדר הסביר). כשיש לבעל מקצוע ביטוח אחריות מקצועית, הרי שהלקוח הסביר יודע, שהוא לא עומד מול בעל מקצוע אלא מול חברת ביטוח עם גב כלכלי חזק משלו, ולכן הוא לא ימהר לתבוע אם אין לו קייס וודאי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*