אחריות הצעירים לעתיד

אחריות הצעירים לעתיד

העתיד מזמן לנו אתגרים לא קטנים בכל תחומי החיים ולבני הנוער הצעירים יש לא מעט רעיונות ופתרונות יצירתיים אשר יוכלו להפוך למיזמים ישימים בבוא העת. בכנס שערכה סגנית ראש העיר גב' שרון מרק, במסגרת הפרויקט הארצי "אחריות לישראל  2048", יכלו התלמידים לשאת נאומי הסברה קצרים ולהציג את רעיונותיהם היצירתיים לאתגרי העתיד. שרון מרק: יש על מי לסמוך.

תכנית "אחריות לישראל 2048" הוקמה במטרה להוביל שינוי תרבותי, חברתי ותודעתי כלל ישראלי, בכל הנוגע למושגי ה"טוב המשותף", ממלכתיות ואחריות ציבורית, ולטפח חברת מופת ריבונית המושתתת על שירות ציבורי ערכי, מוסרי, שקוף ויעיל. התכנית, בשיתוף עם אגף מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך מכוונת לאוכלוסיות יעד של בני נוער וצעירים ומעודדת אותם למעורבות בחיי החברה ובמדינה ולהיכרות עם המגזר הציבורי וחשיבותו, וזאת מתוך תפיסה של אחריות ציבורית ושייכות ממלכתית.

השנה נטלו חלק בתכנית 4,500 תלמידים ברחבי הארץ, מתוכם תלמידים מישיבת אמי"ת ומח"ט עמל אשדוד, ושיאו של תהליך הלמידה התרחש באולם מועצת העיר אשדוד, אליו הזמינה סגנית ראש העיר שרון מרק את כלל התלמידים מאשדוד אשר נטלו חלק בתהליך הלימודי השנתי, על מנת לאפשר להם להציג את הסוגיות העירוניות אותן הם מבקשים לקדם כחלק מפרויקט הלמידה.

המצגות אותם הציגו התלמידים סקרו את האתגר העירוני עמו בחרו התלמידים להתמודד ואת הפתרונות היצירתיים אותם הם מציעים למקבלי ההחלטות בעיר, כגון: הקמת מתחם גיימינג לנוער, הקמת מצפה תת ימי לשם חיזוק התיירות בעיר, בניית אולם ספורט רב תכליתי והצבת עמדות הטענה סולאריות ברחבי העיר. המפגש כאמור היה סופו של תהליך שנתי המטפח מיומנויות אישיות של התלמידים, חושף אותם לאתגרים של המגזר הציבורי במקום מגוריהם ומעודד אותם לקחת אחריות על חייהם וחיי הסביבה תוך שהם מתבקשים לתרום את חלקם לשיח הציבורי בעניינים הרלוונטיים.

למפגש הוזמנו נושאי תפקידים בגופים העירוניים ובהם:  שלומית שוחט – מנהלת הפרויקטים באגף התעשייה, אוהד יפרח – סמנכ"ל רשות הספורט ויוני חזיז – החברה העירונית לתיירות. שלושתם יחד עם מרק הקשיבו לפיצ׳ים (=נאומים קצרים) של התלמידים ונתנו פידבק מקצועי והמלצות להמשך שיתוף פעולה וקידום היוזמות.

מרק: ״ישראל בשנת 2048 צפויה לעמוד בפני אתגרים חברתיים וסביבתיים רבים החל מצפיפות במרחב העירוני, עולם טכנולוגי מנוכר, עלייה בטמפרטורות, עלייה בתוחלת החיים ועוד. שמחתי לפגוש את דור העתיד של אשדוד אשר בחרו להתמודד באומץ עם אתגרי העתיד תוך חשיבה על פתרונות יצירתיים ומעשיים, הרלוונטיים לחיי היום יום של הנוער. אני שמחה על מעורבות נוער במרחב העירוני ומצפה להמשך שיתוף פעולה ועבודה משותפת לקידום היוזמות שעלו במפגש״.

בתמונה: הצגת תכניות ע"י התלמידים במפגש המסכם  |  צילום: רונן נג'אתי, דוברות עיריית אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*