אורח חיים טבעוני

אורח חיים טבעוני

תזונה מן הצומח – ללא בשרים, ללא דגים, ללא ביצים וללא מוצרי חלב. וכל אחד מהמניע שלו: טבעונות מטעמי בריאות, טבעונות מטעמי אידיאולוגיה, טבעונות מטעמי דיאטה, או טבעונות מטעמים אקולוגיים, או טבעונות מטעמי רוחניות. ישנם מספר מניעים לבחירה באורח חיים טבעוני, אך כולם חיים על פי אותו תפריט ואותם כללים. כמו בכל דבר בחיים, גם בטבעונות (בדרך כלל בהתאם למניע) ישנם הקיצוניים ויש את אלו אשר מעגלים פינות ככל הניתן.

הכל על טבעונות – ממש כאן.

טבעונות הוא אורח חיים שלם הסובב ברובו סביב תפריט תזונתי אשר אוסר על אכילת מאכלים המגיעים מן החי, ביניהם בשר, ביצים, מוצרי החלב השונים ועוד, אלו אשר מנהלים אורח חיים טבעוני מטעמי אידיאולוגיה, יישמרו גם מפני שימוש במוצרים אשר פוגעים במהלך ייצורם בבעלי החיים, לבישת בגדים מעור בעלי החיים והתנגדות מכל דבר אחר אשר קשור בפגיעה בחי.

כל אחד אשר בוחר באורח החיים הטבעוני, עושה זאת משיקולים שונים ואחרים, ישנם אלו אשר בוחרים בו מתוך אידיאולוגיה ורצון לשמור על החי מפני סבל ופגיעה, ישנם אלו אשר בוחרים בו מתוך רוחניות ודת, ישנם אנשים אשר מקבלים עליהם תפריט טבעוני כהמלצה לפתרון לכולסטרול גבוה, לדיאטה כלשהי או מטעמי בריאות.

חוקי הטבעונות – מה אוכלים ומה לא?

חוקי הטבעונות הם פשוטים, הטבעונות נולדה מתוך אידאולוגיה ואהבת החי, מטרת הטבעונות היא לא לגרום כל נזק לבעלי החיים השונים. ובכן, אם כך המאכלים אשר נוגדים באופן ברור את הטבעונות הם בשר, עופות, ביצים, מוצרי חלב שונים, דגים ועוד.

אז מה כן אוכלים? מה שצומח, קטניות וכיום ישנם גם המון תחליפים מעולים כמעט לכל דבר! תחליפי ביצים, חביתות חומוס ועדשים, תחליפי בשר, גבינות על בסיס אגוזים אשר כשרות לגמרי לאכילת הציבור הטבעוני, תחליפי נקניקיות והמבורגרים צמחוניים מעולים. וכמו כן, ישנן המון מסעדות 100% טבעוניות כל-כך מעולות שתוכלו למצוא בין הסועדים גם כאלו שאינם טבעוניים ומגיעים רק על מנת ליהנות מהאוכל הטעים.

יש לציין כי המחמירים מבין אלו אשר שומרים על תפריט טבעוני מתוך אידיאולוגיה ימנעו גם משימוש ומלבישת מוצרי העור השונים, משימוש בתכשירים אשר נוסו על בעלי חיים, וכמו כן גם מאכילת מוצרים המכילים ג'לטין מעצמות הדגים (לדוגמת סוכריות גומי מסוגים מסוימים) ועוד.

הטבעונות משיקולי בריאות

התפריט נטול הבשר, הביצים ומוצרי החלב, משרת גם צרכים בריאותיים. מחקרים מוכיחים שתזונה טבעונית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן, טובה למערכת העיכול, מונעת או מפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת, מסייעת במלחמה בכולסטרול גבוה, ומקטינה את הסיכון לחלות במחלות לב ובמחלות כלי דם.

בשנים האחרונות, המודעות לתפריט הטבעוני עולה. יותר ויותר אנשים בוחרים בתזונה מן הצומח. ישנן רשתות מזון שכולן על טהרת התפריט הטבעוני, וכמו כן רשתות שלמות של מסעדות טבעוניות בפריסה ארצית ועולמית. מלבד שיקולים בריאותיים, ישנם גם שיקולים אקולוגיים המכוונים לתזונה זו.

רוצים לקרוא עוד? כנסו לאתר הבריאות שלנו.

צילום: Depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*