אוקטוברפסט במסעדת ״ארמיס״ בדיל לא רגיל

אוקטוברפסט במסעדת ״ארמיס״ בדיל לא רגיל

אוקטוברפסט (בגרמנית: Oktoberfest, "פסטיבל אוקטובר") הוא פסטיבל בירה שנערך מדי שנה בעיר מינכן בבוואריה שבגרמניה מאמצע ספטמבר עד יום א' הראשון של אוקטובר. הפסטיבל, הנחשב לגדול בעולם מבחינת מספר המשתתפים, נמשך כ-16 ימים והוא נדבך חשוב בתרבות הבווארית. ב-2007 ביקרו בפסטיבל כ-6.2 מיליון בני אדם. פעילויות הפסטיבל כוללות שתיית בירה בווארית (בלבד), אכילת מטעמים מהמטבח הגרמני, שירה וריקוד רבים מהמבקרים לבושים בתלבושות מסורתיות לאזורם או לארצם, כגון לדרהוזן ודירנדל.

הפסטיבל נערך באתר הנקרא תרזיינוויזֶה (Theresienwiese, "שדה תרזה") ובקיצור: "ד'וויזן" (d’ Wiesn). הוא נפתח בהכרזה של ראש עיריית מינכן המחזיק בידו כוס בירה ואומר: "O'zapft is!" – "הבירה נמזגה מחבית" (בשפה הבווארית).

סוגי הבירה המוצעים בפסטיבל מוגשים בכוסות ענק המכילות ליטר בירה (הן נקראות: "מאס" – Maß). כוס המאס הראשונה של הפסטיבל מוגשת לראש ממשלת בוואריה. נוסף למיני הבירה שחלקם מבושלים במיוחד לפסטיבל, מוגשים מאכלים האופייניים למטבח הבווארי, כגון נקניקיות, שפצלה גבינה, וכרוב כבוש.

גם באשדוד יש לא מעט אנשים שחוגגים את אוקטוברפסט והשנה סידרה מסעדת ״ארמיס״ שבחוף לידו דיל אוקטוברפסט מושלם, מלבד הלוקיישן המדהים על קו המים מציעים ב״ארמיס״ דיל מטורף:

  • מנה של נקניקיות עגל גרמניות
  • כרוב מאודה
  • מלפפון חמוץ ביתי
  • חרדל
  • בירה חצי ליטר

ב-69 שקלים בלבד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*