אופניים חשמליים – מכת מדינה ירוקה.

אופניים חשמליים – מכת מדינה ירוקה.

קשה מאוד להתייחס להמצאה עם כל כך הרבה יתרונות ולקרוא לה במושג הכל כך קשה ״מכת מדינה״. האופניים החשמליים הם המצאה מדהימה שרק בישראל ידעו להוציא ממנה כל כך הרבה הרוגים, פצועים וטרגדיות.

למה אתם שואלים? כי אנחנו רפובליקת קומבינות.

בואו נתחיל עם מה אומר החוק:

ביולי 2014 התיר שר התחבורה לרכוב על אופניים חשמליים שעומדים בין השאר בתנאים הבאים:

  • עומדים בתקן אירופאי EN15194 או תקן ישראלי ת"י 1117 (חלק חמישי)
  • מהירותם לא עולה על 25 קמ"ש. משהגיעו האופניים למהירות 25 קמ"ש, תופסק פעולת המנוע
  • הספק המנוע הוא עד 250 ואט
  • הפעלת המנוע מחויבת להיות בעת הדיווש בלבד על ידי חיישן דיווש (PAS – Pedal Assistant System)
  • מצערת התאוצה – היא נגד משתנה המחובר לבקר המנוע ומספק זרם נמוך כדי להפעיל את הטרנזיסטורים שמספקים את כוח העבודה למנוע (חוקי בישראל עד מהירות של 6 קמ"ש)
  • האופניים החשמליים הוגדרו באופן רשמי כ-"אופניים בעלי מנוע עזר". על פי התקנות שנכנסו לתוקפן ב 18 במאי 2016, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 ומעלה בלבד.
  • אסורה הרכיבה על המדרכה.
  • חובת חבישת קסדה עד גיל 13. (טמטום)

עכשיו שאתם יודעים מה החוק אומר, תציצו מהחלון ותראו לי רוכב אופניים אחד שמדווש, שלא מעמיס עליו עוד טרמפיסט אחד לפחות, שלא מדבר בנייד ושלא נוסע על המדרכה.

לפני שאני מאשים את שר התחבורה בתופת הזו, ולפני שאני פונה לראש העיר במכתב פתוח ול-700 המתמודדים למועצה שלא ראו לנכון להכניס סעיפון במצע שלהם נגד התופעה אני רוצה לפנות להורים, כן, אתם שרכשתם ב-10 תשלומים כלי קטלני לבן שלכם, ש״חפר״ לכם שלכולם יש ולו אין, ואתם הרי רוצים את הכי טוב לילדים שלכם.

האם אתם יודעים שהשנה (שעדיין לא הסתיימה) יש כפול נפגעים מכל שנת 2017? האם אתם באמת חושבים שהבן שלכם שונה וסביבו לא ינהגו מטורפים אחרים? האם אתם מודעים שכל פעם שהטלפון שלכם מצלצל חייכם יכולים להשתנות מהקצה אל הקצה כי מישהו ששתה צ׳ייסר אחד יותר מדי לא הספיק לבלום?

שחקן הכדורגל של מועדון ספורט אשדוד יצחק אספה שדרס את ארי נשר בשבוע שעבר לא התכוון לצאת להרוג, אולי הוא שתה, אולי הוא קיבל וואצאפ, אבל תספרו את זה לאבי נשר, אבא של ארי אם הוא מצטער שנכנע ללחצים של בנו, וכמו עוד מאות ועוד אלפים שבדרך.

ההורים הם המעצור הראשון, אל תחכו לפוליטיקאים שיצילו לכם את הילדים ותזכרו תמיד שפיקח יוצא מצרה שחכם לא נכנס אליה.

יש גם אופניים לא חשמליים, הם גם רחמנא לצלן הרבה יותר בריאים, ואם ממש ממש חייב, לא לפני גיל 16. לא לשחרר את מצערת הגז. רק עם קסדה.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*