אופניים חשמליים-טרנד או סכנת חיים?!

אופניים חשמליים-טרנד או סכנת חיים?!

מי מאיתנו שיצא החוצה בעיקר אם הוא גר בעיר ראה טרנד חדש בשיא תפארתו, חושבים על מה שאני חושבת? נכון לא טעיתם אופניים חשמליים.

כמעט כל אחד מאיתנו שמע בשנים האחרונות על תאונות שקרו בעקבות אופניים חשמליים,תאונות שרובן הסתיימו בצורה יחסית קלה אך, היו גם תאונות קטלניות וטרגדיות.

אני חושבת שאופניים חשמליים הם נורא מסוכנים בעיקר בקרב בני נוער מ-2 סיבות עיקריות :

קודם כל לפני הכל כאשר בני נוער רוכבים על אופניים חשמליים הם מסכנים את עצמם – בני נוער בגילאי 14-16 רוכבים ללא קסדה, ללא אפוד זוהר (בלילות) הם מגדילים את הסיכוי שלהם להיפגע בתאונות קטלניות או פגיעות קטנות(שריטות,נפילות וכו'..).

בנוסף לכך כאשר בני נוער אינם צמודים לחוקי התנועה ועושים מה שבא להם הם מסבכים את הוריהם – נערים שמקבלים קנסות,מבצעים עבירות ברוב המקרים הוריו יוזמנו לחקירה (יחד איתו). לצורך בירור ובמקרה הצורך הוריו ישלמו קנס / להענש במקומו.

לעומתי יש את אלה שחושבים שאופניים חשמליים הם בעלי תועלת רבה מכמה סיבות:
ראשית, האופניים החשמליים אינם צורכים בדלק ואינם פולטים גז.הצריכה הממוצעת של אופניים חשמליים מהווה 1% בלבד מצריכת האנרגיה הממוצעת של מכונית וכך עוזרת לנו לשמור על סביבה נקייה וירוקה יותר.
שנית, במזג אויר חם או כאשר ממהרים לעבודה,שילוב המנוע החשמלי עוזר להפחית את המאמץ הגופני, כך שאפשר ליהנות מנסיעה רגועה על אופניים ולהישאר עם תחושה נקייה ורעננה במשך היום.

האמת היא שיש הגיון ביתרונות האופניים החשמליים אבל אני אשאר בדעתי שאופניים חשמליים מזיקות ואף פוגעות בבני הנוער.

מאת: שיראל שימונוב

צילום: אילוסטרציה

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*