אהבת הארץ דרך הרגליים

אהבת הארץ דרך הרגליים

מזג האוויר החורפי לא מנע מעשרות חניכי וחניכות תנועת השומר הצעיר באשדוד לצאת לחיק הטבע.חניכי שכבות י׳ עד י״ב בילו שלושה ימי ברחבי מכתש רמון. החניכים ישנו באוהלים, בישלו את ארוחותיהם במדורה וטיילו בנופי המדבר הראשוניים. סילביה פוברסקי, חניכה ומדריכה בשכבת י״א, בקן העוגן היושב ברובע י״א, מספרת״היה לי כיף מאוד בטיול חנוכה, פגשתי חברים מהשכבה שלי מכל חלקי הארץ וטיילתי באזורים שלא הייתי בהם קודם. החוויה של לטייל במדבר מרגשת אותי כל פעם מחדש, הטיול עם השומר הצעיר היה מהנה, התחברתי מחדש למדבר. אני מאוד שמחה שיצאתי.״

חניכי שכבות ז׳ עד ט׳ יצאו ליום טיול אתגרי באזור לוזית. במהלך יום הטיול חקרו החניכים והחניכות את מערות הקולומבריום ומערות הזחילה באזור. החניכים והחניכות טיפסו, זחלו, התלכלכו, ובעיקר נהנו מיום באווירה אחרת.

אל הטיול במערות לוזית הצטרפה קבוצת הנוער של מועדון החרשים וכבדי השמיעה באשדוד שבאחרונה בחרה לעצמה שם חדש למועדון ״קבוצת גוונים״שיתוף הפעולה של התנועה עם קבוצת ״גוונים״ התחיל בחודש שעבר ובטיול התהדקו הקשרים בין החניכים והחניכות של שני הגופים.הפרויקט הוא צעד ראשון של התנועה והמועדון ביצירת שותפות ארוכת טווח שמטרתה לתת במה למפגש לכלל הנוער בעיר.

את השותפות התחילה דבורי צור רכזת חברתית קהילתית בתחום החרשים בעיר בשיתוף עם יאיר ליבל, רכז הפעילות העירוני של השומר הצעיר באשדוד.

בתנועה מאמינים כי יש לחנך דור חדש ומאמין שתהייה באמתחתו גם זהות ציונית וגם אחריות חברתית .תנועת השומר הצעיר שמה לעצמה למטרה למעורבות חברתית גם דרך חינוך מושקע ואוהב לילדי הרובע בשעות אחר הצהריים, וגם דרך מאבק כנגד אי צדק חברתי וכלכלי אותו חיות משפחות חלק מהחניכים מידי יום .

התנועה פעילה בשני מוקדי פעילות בעיר: ברובע י״א שם פועל קן העוגן היושב בביה״ס מקיף ו׳, וברובע ד׳ בו פועל קן ״צפון״ היושב בביה״ס היסודי ״רעים״. הפעילות ברבעים מתקיימת בשיתוף פעולה הדוק עם בתי הספר והמתנ״סים ברובע.

לאחרונה התקבלה הודעה כי תוך מספר שבועות תחל בנייתם של שני מבני הפעילות לקני התנועה, את תהליך הקמת המבנים מלווה באופן צמוד ובמסירות רבה מזל שאלתיאל,ראש תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי יחד עם עומר גדז',רכז תנועות הנוער בעיר וצוות תחום הנוער .

REDMAIL

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*