אגודת ישראל רצתה לקלל ויצאה מברכת

אגודת ישראל רצתה לקלל ויצאה מברכת

המשחק הכפול של אגודת ישראל עם נושא התמיכה בראש העיר ד״ר יחיאל יעלה לה ככל הנראה ביוקר, הרצון להעמיד את ראש העיר בפינה עם מכבש לחצים עושה ככל הנראה את ההיפך הגמור.

ככל הנראה, אגודת ישראל בסופו של יום כן תתמוך ביחיאל לסרי, אבל הדרך של הספק, משיכת הזמן ומריטת העצבים לא יעשו טוב ליחסים, לסרי שעדיין פגוע מהלינץ׳ התקשורתי הארצי של מחאת השבת, זוכר טוב טוב מה יכולה השותפה הפוליטית לעולל לו גם ברמה האישית וגם ברמה הפוליטית.

הפעם נראה שהוא לא מתכוון לעשות את אותה טעות ולהיכנע לשלל הדרישות של יחיאל וינגרטן יו"ר אגודת ישראל באשדוד שנחת פה לא מזמן ולא מבין עדיין את רעידת האדמה שעברה על העיר.

גם במהלך כולל של פתק לבן או תמיכה במועמד אחר לא בטוח שיחיאל לסרי יהיה זה שיפגע הכי הרבה, למרות הבלוק החשוב של 10,000 קולות יש לא פחות מתלבטים שחוששים להצביע ללסרי דווקא בגלל הקשר הזה עם אגודת ישראל.

יחיאל וינגרטן – מחזיק את הקלפים קרוב

מבחינת לסרי זו לא השותפות הטבעית והמיוחלת שלה הוא מפלל אבל כפוליטיקאי שמתמודד על ראשות עיר קשה מאוד לוותר על גוש בטוח שכזה.

יחיאל וינגרטן ״הכל פתוח״

״כרגע הכל פתוח ודלתנו פתוחה בפני כולם״ אמר אתמול יחיאל וינגרטן יו"ר אגודת ישראל, משמע גם שלושת המועמדים הנוספים, כצנלסון, לחמני וגלבר מוזמנים להציע הצעות כאילו מדובר במכרז לשיווק כלים חד פעמיים, המסר המרכזי: מי שיוותר על השבת יקבל את תמיכתנו, עכשיו תנסו לאתר מי מהשלושה יכול להרשות התאבדות פוליטית כזו?

לסרי הוא היחיד שיכול בכלל לקבל אותם כי את המחיר על פניו הוא שילם ואף הצליח להתאושש באופן חלקי למזלו, המתמודדים האחרים שקלטו ברוב הוד והדר את מובילי מחאת השבת לרשימותיהם יצטרכו לתת הסברים בתוך הבית, הסברים שלא דווקא ימצאו חן בעיני מובילי המחאה שירקו דם כדי להציף את הבעיה והצליחו בגדול.

פתק לבן?

פתק לבן, עוד אופציה שמציעה יהדות התורה, פתק לבן יכול להיות הרע במיעוטו עבור המועמדים המתמודדים מול לסרי, ברור שהחלטה על פתק לבן תהיה בגדר תמיכה באחד משלושת המועמדים רק בלי הצרות שבאות עם זה, אין הסברים לתת, ואין בלוק של 10,000 קולות ללסרי.

את ההסברים יצטרכו לתת אחרי, ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה כשיש את הכל במועצה יש את הכח להסיר הסברים, גם אם הם נראים הזויים יש לנו 5 שנים לשכוח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*