תעשיית ההייטק כחלק אינטגרלי בפעילות נמל אשדוד

תעשיית ההייטק כחלק אינטגרלי בפעילות נמל אשדוד

מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "אנו פועלים על מנת להביא את תעשיית ההייטק להיות חלק אינטגרלי בפעילות הנמל".

מנכ"ל חברת נמל אשדוד משה (שיקו) זאנה התייחס בראיון מעמיק לאתר חדשות מוביל בישראל, על היערכות של הנמל לקליטה של מגה-אוניות, הפיכת רציף 21 לחצי אוטומטי, הכנסה של טכנולוגיות חדשות והפיכת הנמל ליותר "ירוק".

"כחלק מההכנה שלנו לתחרות אנחנו פועלים במספר ערוצים על מנת להביא את תעשיית ההייטק להיות חלק אינטגרלי בפעילות הנמל, וזה מתחיל עם רציף 21, אותו אנחנו מכינים לקבל מגה-אוניות עד 24 אלף מכולות. זה יהיה המקביל לנמלים החדשים שנבנים, נמל המפרץ או נמל הדרום בסמוך אלינו. בכך נתאים את עצמנו לאוניות הגדולות שיגיעו למדינת ישראל ולתחרות"; כך אמר משה שיקו זאנה, מנכ"ל נמל אשדוד בראיון שהעניק השבוע לאתר חדשות מוביל בסוגייה של תחומים שעברו מהפכה בעקבות משבר הקורונה."

לדבריו, נמל אשדוד נכנס לפרויקט גדול של חדשנות באמצעות שיתופי פעולה עם חברות הייטק. "רק בתקופה האחרונה ישראל הייתה תחת מתקפת סייבר, עניין קריטי לרציפות התפעולית שלנו, ושם אנחנו משקיעים הרבה משאבים". בנוסף, רציף 21 עובר שדרוג, כאמור, ביכולת שלו לשאת מטענים כבדים יותר אבל "החלק המרכזי יהיה בעורף הלוגיסטי שלו, שיהיה חצי אוטומטי, כל זה בעזרת מנופים גדולים ומתאימים שגם יפרקו את האוניות בצורה חצי אוטומטית וגם ישנעו את המכולות למחוז חפצן", הוא אומר.

לדבריו, אפשר להגיד שמרגישים את תחילתה של האטה במשק. "חברות הליסינג, מביאות פחות רכבים. במטען הכללי פחות מורגשת ירידה ולכן היתרון שלנו, מתוקף היותנו עורק ראשי למשק הישראלי בכך שאנחנו מנתבים את האנרגיה – אם יש ירידה במכולות אז מסיטים את העבודה ומרכזים יותר למטען הכללי. הגמישות התפעולית שלנו רבה", הוא אומר.

במהלך ימי הסגר עבדו בנמל שישה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. "היינו מאוד עסוקים בלשמור על הרציפות התפקודית הנדרשת עבור המזון, עבור כל הסחורות שיגיעו בבטחה למדינת ישראל, וכך עשינו. במקרה הזה גם נדרשנו לבדל את המשמרות על מנת לשמר את היתירות מחשש להדבקה של העובדים, ועבדנו בקפסולות סגורות. לשמחתנו עד כה צלחנו את האירוע, אף אחד מעובדינו לא נדבק. בקו המים שמרנו על הרציפות התפקודית והוכחנו את תפקידנו כנמל חיוני עבור מדינת ישראל. כמו כן, אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולומר תודה רבה לכל העובדים והעובדות המסורים שלנו, שבעזרתם מימשנו את חובתנו לשמירת נמל פתוח ורציפות תפעולית מלאה, לטובת המשק הישראלי".

צילום: מאיר אזולאי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*