תנו לאשדודים סיבה לצאת בשבת

תנו לאשדודים סיבה לצאת בשבת

הביג פאשן פתח השבוע את שעריו, בהחלט בשורת פנאי לא קטנה לעיר אשדוד שמאז המשכן לאמניויות הבמה לא חוותה פתיחה בסדר גודל כזה. להבדיל אלפי הבדלות מהמשכן הנמצא בבעלות העירייה ה״ביג פאשן״ נמצא בבעלות פרטית ולא מחוייב לשום משמעת קואליציונית או סטטוס קוו כזה או אחר מול מפלגה כזו או אחרת בנושא פתיחת החנויות בשבת.

אשדוד זו עיר מסורתית יטענו רבים ובשבת אוהבים בית או ים, ואז בא ה״ביג״ כדי להראות שהכל עניין של אלטרנטיבות, ברגע שיהיו כאלה יצא העם האשדודי בהמוניו, כך קרה עם הסטאר סנטר בימיו הראשונים עד שהחלו אט אט העסקים להיסגר והיום עומדים העסקים הפתוחים על לא יותר מ20 אחוז ואלמלא ה״טיב טעם״ אפשר לומר גם על הסטאר סנטר קדישלפחות בשבתות.

אשדוד נמצאת במצב של ״סטטוס קוו״ מול המפלגות החרדיות ש״ס ואגודת ישראל, הסטטוס קוו אומר שכל העסקים בתוך הרובעים סגורים ורק במעטפת החיצונית (חופים, סטאר סנטר) ניתן יהיה לפתוח עסקים בשבת, השאר ישלמו קנסות ויחליטו אם כדאי להם או לא, חלק מהפאבים ברובע הסיטי מהמרים על הקנס ומפוצצים את הבארים שהפכו מיתולוגים (גמברינוס, קאסטל) בזכות היצע הבירות והאוכל המשובח.

אשדוד שחושבת תיירות ומשקיעה בטיילות ובבתי מלון תהיה חייבת לעשות חשיבה מחדש וחשבון נפש עם הקהל החילוני שלה, בתי מלון זה כדי לישון, מה יעשו התיירים כשהם ערים? מה עושים התושבים החילוניים בסופי שבוע? סעו למנל ת״א, לביל״ו ולמרינה באשקלון, סביר להניח שתכירו לא מעט מתושבי העיר שמנסים ביום החופשי היחיד שיש להם למצוא פינה לשבת, לשתות משהו ואם אפשר גם לאכול אז בכלל נחמדבינתיים תסתפקו בביג פאשןעד שהפוליטיקה תגיע גם לשם.

IMG-20150328-WA0003
הפקקים בדרך לביג… שבת אשדודית

 

lo

אשדודים מארחים אשדודים בודדים, לפרטים: http://bit.ly/1LWkvrH

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*