תלמידי מקיף ה' גייסו תלמידי בי"ס יסודי לאיתור כלבי ים באנטארקטיקה

תלמידי מקיף ה' גייסו תלמידי בי"ס יסודי לאיתור כלבי ים באנטארקטיקה

קבוצת תלמידים מהחטיבה של מקיף ה' באשדוד גייסו תלמידי כיתה ו' בבי"ס צמח בעיר, במטרה לאתר כלבי ים באנטארקטיקה. זאת במסגרת המעבר שלהם לשלב השני באולימפיאדת רמון לחלל לזכרו של אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון.

קבוצת תלמידי החטיבה שנבחרה לאולימפיאדה על ידי אלינה גור, רכזת המצוינות במקיף ה' צלחה את השלב הראשון באולימפיאדה ובשלב השני הם היו צריכים לגייס קהילה להמשך ובחרו בתלמידי צמח, ביה"ס המזין את המקיף.

לקראת השלב השני, תלמידי החטיבה במקיף הרצו בפני תלמידי כיתה ו' על החלל ולוויינים וחילקו להם הוראות מדויקות כיצד לבנות לווין. לאחר סיום מוצלח של בניית החללית בפעילות יצירתית בהנחיית תלמידי החטיבה, התלמידים נחשפו למאגר גדול של תמונות לוויינים אזרחיים בשמי אנטארקטיקה.

כל תלמיד סרק מספר רב של תמונות לויין בניסיון לאתר את אוכלוסיית כלבי הים הנמצאת בסכנת הכחדה,   ואיתרו חלק מהם תוך חישוב  מיקומם המדויק על הקרקע הקפואה והמושלגת.

אלינה גור רכזת המצוינות במקיף ה': "מטרת התחרות היא לטפח מצוינות מדעית-טכנולוגית בקרב תלמידי חטיבות הביניים  באמצעות הזדמנות למידה יצירתית, מנומקת ומבוססת, תוך פיתוח חשיבה איכותית וכמותית. במהלך גיבוש הפתרון של הבעיה הקבוצות מתייעצות עם מומחים, מאתרות חומרים רלוונטיים באינטרנט ועוד. התחרות הארצית לזכרו של אילן רמון המתקיימת אחת לשנה. גמר האולימפיאדה שכוללת שלב נוסף וחצי גמר, יתקיים בחודש מרץ הקרוב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*