תהליך עבודתו של חוקר פרטי

תהליך עבודתו של חוקר פרטי

הצורך בקבלת מידע חיוני לאנשים, לגופים מוסדיים, עסקיים ועוד. במרחב הציבורי זורם מידע גלוי רב, אבל לעיתים, המידע הסמוי הוא המעניין. חוקר פרטי אשר רכש מיומנויות בתחומי חקירות מגוונים הוא האדם אשר יודע ומסוגל לספק מידע כזה. הוא עושה זאת בשיטות ובדרכים שונות ונעזר במכשירים מגוונים שנועדו לאיסוף מידע. חוקר פרטי חייב לפעול על פי החוקים הקיימים מכמה סיבות. הוא עלול להיות חשוף להאשמות בגין עבירות פליליות ולאבד את רישיונו. בנוסף, המידע המסופק לא יוכר בבתי משפט בהיותו בלתי חוקי. במקרים בהם חילוקי הדעות מגיעים לבית משפט, הנושא הזה קריטי. בהמשך יובאו דוגמאות למצבים כאלו.

תהליך החקירה

תהליך עבודתו של החוקר הפרטי מתחיל כאשר הלקוח מציג את הבעיה ומתאר את סוג המידע לו הוא זקוק. חקירות פליליות מתנהלות בכמה תחומים והבולטים ביניהם הם כלכליים ובין-אישיים. דוגמאות לחקירות כלכליות הם: איש עסקים שחושד ששותפו גונב או מרמה ומבצע עסקאות ללא ידיעתו, בנק שיש לו חייב שאינו פורע חובו והוא מעוניין לקבל מידע על רכוש שברשותו לצורך עיקול, רשת שיווק שמבקשת לקבל מידע על מבצעים מתוכננים של  מתחריה ועוד. בתחום הבין אישי, החקירות הפופולאריות הן החקירות בנושאי בגידות, הסתרת רכוש קיים, חשדות לשקרים ורמאויות בתוך המשפחה הגרעינית או המורחבת ועוד.

איסוף מידע

חוקר פרטי משתמש בסוגי ערוצים שונים לקבלת מידע. ישנם מאגרי מידע שחייבים להכירם על מנת לדלות מהם פרטים על נכסים, חשבונות בנקים, תכניות חיסכון ועוד. מידע אחר מגיע באמצעות מעקבים ממושכים אחרי אובייקטים. כאן משתמש החוקר בציוד מגוון כמו מצלמות עם עדשות צילום מרחוק, משקפות איכותיות שמסוגלות, למשל, לזהות מספר רכב ממרחק גדול. כמובן שלחוקר פרטי יש מכשירי הקלטה וציתות, תחפושות שנועדו לטשטש את נוכחותו וזהותו במרחב ועוד. לעיתים, יש צורך במעקבים סיזיפיים בהם משתתפים מספר עוקבים עם כלי רכב כדי לשמור על קשר עין רצוף עם האובייקט. לחוקר העוקב נדרשות תכונות מיוחדות והוא חייב להיות זריז אם ברצונו לצלם אירוע מבסס חשד בשנייה הנכונה.

הכשרה ומקצועיות

כאמור, חוקר פרטי מהלך בין הטיפות בניסיונות להביא מידע מהימן. להלן מספר דוגמאות לכך: אסור לו לצלם אובייקט בתוך ביתו או במקום פרטי בגלל החוק השומר על כבוד האדם. הוא יכול להביא הוכחות נסיבתיות כמו: תמוה של זוג החשוד בבגידה עם צילום אך ורק בפתחו של מקום הבגידה ולא בתוכו. דוגמה נוספת היא שמותר לו לבצע הקלטה אך ורק של שיחה בה הוא משתתף. החוקר עורך דו"ח חקירה שכולל צילומים, הקלטות, דו"ח מעקב וכדומה. לאחר מכן, מקבל החומר לידיו יחליט איך להשתמש בו. גם ממצאים השוללים חשד יכולים לסייע ללקוח. תהליך ההכשרה של כל חוקר במשרדנו ממושך ונעשה על פי הוראות ופרוצדורות מוכתבות ממשרד המשפטים. הוא חייב להיות בעל השכלה של 12 שנים ולעבוד תחת פיקוחנו. כל זה, בצרוף ניסיון שנרכש בחקירות מגוונות ומורכבות מטעמנו, מאפשר לו להביא מידע נחוץ לטובת הלקוחות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*