תביעה נגד קבוצת גבאי: היזם מסר הדירה באשדוד באיחור של 52 חודשים

תביעה נגד קבוצת גבאי: היזם מסר הדירה באשדוד באיחור של 52 חודשים

בני זוג שרכשו לפני 9 שנים דירת 6 חדרים ושתי מרפסות ברובע י"א באשדוד, תובעים חצי מיליון ₪ מקבוצת גבאי-בנייה, יזום, ניהול ואחזקות קבלן ומחברות בת שלה, בטענה שקיבלו דירתם באיחור של 52 חודשים. מפתחות הדירה נמסרו שנה וחודשיים לאחר המועד שנקבע בחוזה המקורי, כאשר גודלה של המרפסת ביציאה מהסלון כמחצית מגודלה בתשריט ולא נבנתה מרפסת ביציאה מחדר ההורים וזאת בניגוד להסכם המכר.

בתביעה שהגישו באמצעות עוה"ד ארז אסרף ואורון אביקסיס לבית משפט השלום באשקלון, נטען כי רק בשנת 2016, כשלוש וחצי שנים לאחר שקיבלו המפתחות,  היזם קיבל היתר לבניית המרפסת בחדר ההורים ולהכפלת שטחה של המרפסת בסלון. רק בחודש אפריל 2017 לאחר שגרו  משך כשנה  בתוך אתר בנייה תוך שחלונות דירתם מוגפים ורעש עבודות מטריד, הושלמה בניית המרפסות, 52 חודשים מהמועד המקורי. רק במועד זה הותקנו מעקות זכוכית במרפסות הממוקמות בקומה ה-9  ויכלו  לצאת אליהן סוף סוף ובבטחה.

בא כוחם עו"ד ארז אסרף העוסק במקרקעין, טוען בתביעה כי על פי סעיף 1 בהסכם המכר, בני הזוג היו צריכים לקבל את הדירה שרכשו על הנייר ב-31.12.12 ולפי המפרט המלא שצורף לחוזה.

בתביעה נטען כי לקראת מסירת מפתחות הדירה, היזם כפה על בני הזוג לחתום על תוספות ונספחים לחוזה ובהן דרישות חריגות הכוללות סעיף המונע מהם לתבוע את היזם על איחור במסירת הדירה. למזלם הם גילו תושייה ולפני החתימה על התוספות והנספחים החדשים והחריגים הנוגדים את החוק, הם חתמו אצל נוטריון על תצהיר לפיו הם עומדים לחתום על מסמכים משפטיים שערך היזם בניגוד לרצונם החופשי. זאת תוך שהם מתארים את מצוקתם הכלכלית המחייבת אותם להסכים ולקבל את הדירה, תוך דחיקתם אל הקיר כי לא יכלו לעמוד עוד בתשלומים כפולים של שכר דירה ומשכנתא.

היזם הגיש כתב ההגנה ובנוסף הגיש נגדם תביעה שכנגד בסכום של כ-400 אלף שקלים בטענה כי הם אלה שהפרו את החוזה, לפיו נאסר עליהם לתבוע את היזם על איחור במסירת הדירה. לטענתו לאור האיחור הצפוי, הקבלן הציע להם לבטל החוזה ואף לפצות אותם ב-75 אלף ₪ אך הם בחרו לחתום על התוספות והנספחים.

לטענת עו"ד ארז אסרף בא כוחם של בני הזוג שרכשו הדירה, היזם ניהל המו"מ בטרם חתימה על החוזה המקורי בחוסר תום לב והטעה את בני הזוג לפני החתימה על ההסכם. אילו בני הזוג היו יודעים שמסירת הדירה תתארך בצורה כזאת, הם לא היו חותמים על ההסכם לרכישת הדירה ולא היו מוכנים לרכוש אותה. לטענתו מדובר בהפרה יסודית של ההסכם ולכן הקבלן נדרש לשלם פיצוי בסך חצי מיליון ₪. התביעה שכנגד לטענתו נועדה על מנת להלך עליהם איימים בניסיון נואל שירדו מתביעתם המוצדקת.

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*