שמעון כצנלסון מסכם שנה

שמעון כצנלסון מסכם שנה

נפגשנו עם סגן ראש העיר מר שמעון כצנלסון כדי לסכם שנה, שנה מלאה ראשונה כסגן ראש עיר מתפקד בקואליציה שעד לפני שנה וקצת נראתה דמיונית גם למי שהתברך בדמיון מפותח.

להזכירכם, שועל הקרבות הפוליטי כבר היה בעמדת כח פוליטית משמעותית לפני 2 עשורים עם 9 מנדטים והיה למעשה כמעט ראש העיר בפועל, הוא חזר לבמה האשדודית אחרי עסקים בחו״ל וניהול אחד המוסדות היוקרתיים ביותר במדינה, מפעל הפיס. הוא חזר ישירות לספסלי האופוזיציה עם 4 מנדטים וקדנציה די אנמית, אופוזיציה, כבר אמרנו.

בבחירות האחרונות הוא היה אמנם המועמד המוביל מבין השלושה שהתמודדו נגד יחיאל לסרי אבל לא הצליח לא להתאחד ולא לנצח. כצנלסון הבין מהר מאוד ש-5 שנים נוספות בספסלי האופוזיציה הן לא אופציה, לקח יום וחצי לעכל את המצב החדש ונכנס מיידית למו״מ עם גבי כנפו שניהל את המשא ומתן. זה היה קצר, ענייני ופורץ דרך. שמעון בחר תיקים שבערו לו, את ועדת בניין ערים, התיפעול והתיירות, הביא מכונת קפה והתחיל לעבוד.

את מוסר העבודה איש לא ייקח לו, פגשנו אותו אחרי שנה של עבודה וביקשנו לשמוע תכל׳ס, מה התתקדם, בפועל. לא תכניות ארוכות טווח, דברים בביצוע או דברים שהסתיימו. סניה סוגר שנה…. מתחילים.

אחרי מערכת בחירות רוויית יצרים, איך האווירה היום במועצת העיר?

האווירה בסך הכל טובה, כניסתם של חברי מועצה צעירים מכניסה רוח חדשה ופחות חיכוכים ממועצות קודמות, לא מעט מהסיעות נמצאות באווירה טובה בינהן ומשתפות פעולה לטובת כלל הציבור, הגיוון משחק תפקיד ואני יכול להעיד על הסיעה שלי, הפירגון ההדדי והיכולות האישיות מקדמות את העשייה הציבורית לטובת תושבי העיר.

מחאת השבת. נצרבה בתודעה האשדודית (צילום: דודו קקון)

האם ״מחאת השבת״ שמציינת שנתיים עשתה לדעתך את השינוי?

המחאה יושבת לשני הצדדים טוב טוב בראש כאופציה שאיש לא רוצה לחזור אליה, שני הצדדים מודעים לחבית הנפץ ואנחנו, בשני הצדדים מאמצים את האימרה ״חיה ותן לחיות״ כמודל חיים, 2 הצדדים הפנימו שאיש לא מתכוון לעזוב את העיר וחייבים לחיות יחד. פיצוץ וכפייה לא ישרתו אף צד.

אחרי 5 שנים באופוזיציה, איך היה המעבר לבכיר בקואליציה?

אני מאמין באופוזיציה עניינית, כזו ששואלת את השאלות החשובות ומתנגדת כשיש סיבה להתנגד ולא לפגוע בציבור כהתנגחות פוליטית. השתדלתי לנהוג ככה כיו״ר האופוזיציה ואני מצפה מכל אופוזיציה לנהוג כמוני. כשקואליציה מאוחדת קצב ההתקדמות של הפרוייקטים מהיר הרבה יותר ולראיה, ההספק שלנו בשנה האחרונה.

מלון הילטון – חוף לידו

האופוזיציה נקמנית לדעתך?

נקמנית זו לא המילה, אני לא חושב שיש כוונת זדון, אבל לפעמים יש נטיה לנסות להאט תהליכים שאנו מנסים לקדם.

אז בוא נדבר על פרוייקטים שבתחום אחריותך, סכם לנו את 2019.

אני לא אדבר על פרוייקטים שנמצאים בתהליכים רחוקים, בשלבי אישורים ותכנון, למרות שכל הדברים הגדולים מתחילים בתכנונים גדולים שלוקחים יותר משנה, אתה באת לשאול תכל׳ס, אז נדבר תכל׳ס:

  • פתרונות דיור – ברמת התכניות הכלליות קידמנו סדר גודל של 10,000 יח״ד, בפועל כבר היום בונה י.ח. דמרי ברובע ד׳ פרוייקט פינוי בינוי.
  • האגם במרינה – אושר סוף סוף האגם, גודר המתחם והטרקטורים עובדים, הצפי לסיום הבניה וחנוכת האגם: עד סוף 2021.
  • פארק מנגלים (בפארק השיטה) – אני מאמין שאם אתה אומר לציבור ״פה אסור להדליק מנגל״ אתה חייב לתת תשובה איפה כן. לכן, קידמנו את פארק המנגלים והוא פתוח לציבור כולל חניה ומתקני מנגל ללא תשלום. בוצע.

פארק המנגלים. תם ונשלם

  • קאנטרי קלאב רובע יג׳: התהליך היה לא פשוט, הוחלף הממונה, הבטחנו תוך שלושה חודשים מכרז, קיימנו. יש זוכה. (הולמס פלייס) עם אישור המועצה יחלו העבודות. הכי קשה מאחורינו. הפתיחה בשבת תהיה תלויה במפעיל ובשיקוליו הכלכליים. צפי לסיום: שנה וחצי
  • פארק ההיי-טק – מפעל ראשון כבר בפתח, ״אלבטק״ עם התחייבות להעסיק 1,000 איש, במרחק 10 דקות נסיעה מהבית. יש גם צפי להרחבה עד 3,000 עובדים, זאת לפי תרחישים אופטימיים. הנושא יעלה למליאת בניין ערים עוד שבוע וככל הנראה יאושר.

פרוייקט המרינה. הטרקטורים עובדים (צילום: דודו קקון)

תיירות: להפוך את אשדוד למרכז התיירות של ישראל

  •  מיצג האורות, מיזם VIDEO MAPING הראשון מסוגו שהביא תושבים לכל הקרנה, בעקבות ההצלחה יש לנו תכניות להמשיך ולא רק בבניין העירייה.
  • בתי מלון: מלון הילטון בחוף לידו שנמצא בבנייה, אוטוטו יאושר המלון השני צפונית למלון בבניה ואני מקווה שבסיכום שנה הבאה שני בתי המלון יהיו בתהליכים מתקדמים ובנוסף גם המלון שתקוע בחוף יא׳.
  • שינוי תדמית העיר – להפוך את העיר מעיר של מחאות ושיסוי לעיר מודל של ״חיה ותן לחיות״.
  • פארק הפרחים בפארק אשדוד ים – המתחם הייחודי שהולך להיות האתר הכי מצולם בעיר.

ועדת בניין ערים

  • הענקנו 1,300 היתרי בניה לדירות, 300 יותר מהשנה הקודמת והמגמה לעלות יותר. זה פותר את כל הבעיות של הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור. לשם אנחנו מכוונים.
  • הגיל השלישי – אושר בית אבות חדש ברובע א׳ – 150 יחידות דיור.
  • צמצום עומסי בניה – רובע טו׳ הבטחנו לצמצם את 700 היחידות ואכן צמצמנו ל-250 כך גם בסיטי מ-500 ל-200.

צילום אבי רוקח

חופים

  • אות איסטנבול – בחירה של האו״ם באשדוד כחוף ירוק ומטופח, בנוסף ל-5 שנים של דגל כחול, חופי אשדוד ללא ספק הם הגאווה הגדולה של העיר.
  • טיילת עד לחוף הצפוני של המרינה – בקרוב יסתיים המקטע האחרון ויהווה מקור בילוי לתושבי העיר.

ממשיכים קדימה

בהמשך הראיון קיבלנו עוד כמה סקופים על פרוייקטים שעתידים לקרות בעיר והולכים לא פחות מלשנות את פניה של העיר אשדוד, מטרת הראיון היתה בראש ובראשונה סיכום של שנת 2019.

על הפרוייקטים העתידיים נפרט בסדרת כתבות עם יותר פרטים ויודע מידע קונקרטי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*