שמחת תורה – שניר אלמליח

שמחת תורה – שניר אלמליח

שמיני עצרת נקרא גם כחג 'שמחת תורה', חג זה שונה מיתר החגים שבהם יש מצוות בחג כמו, פסח (מצות) ראש השנה (שופר) סוכות (סוכה, ארבעת המינים) חנוכה (נרות חנוכה), שמחת תורה ושבועות המצווה היחידה בחג היא, לשמוח עם התורה, לשמוח על קבלת התורה, וכמו שהקב"ה אומר לעם ישראל על חג זה של שמחת תורה, "עיצרו יום אחד ואני ואתם נעשה סעודה יחדיו".

החגים משולים בחז"ל לחתונה של עם ישראל עם הקב"ה, בפסח עם ישראל יוצא ממצרים לחרות, ומתחיל את התקשרותו עם הקב"ה כעין אירוסים, ובשבועות החתונה, כשהקב"ה נותן להם את התורה כמו שכתוב "ביום חתונתו (יום מתן תורה) וביום שמחת ליבו", אך הקשר הזה לא מחזיק מעמד זמן רב כי מיד הם חוטאים בחטא העגל, בוגדים בקב"ה ופונים לעבודה זרה, ולכן משה משבר את הלוחות, ההשלכה של מעשה בגידה זו מתבטא בשיאו, בתשעה באב, חורבן בית השם, בית המקדש המקום שבו החתן (הקב"ה) כביכול השרה את שכינתו בביתו נחרב עקב מעשיה הרעים של הכלה (עם ישראל).

ואז מתחיל תהליך של ניסיון שיקום מערכת היחסים בין הכלה לחתן, ארבעים יום של תשובה, מחודש אלול ועד יום הכיפורים, ולאחר מכן מיד חג סוכות בהם חוגגים החתן והכלה עם כלל האושפיזין בכל יום ויום, עד שמגיעים לשיא, להכרה שהשידוך הזה מוצלח וקיים, יום שמיני עצרת- שמחת תורה המיוחד בו הקב"ה חוגג ביחד עם הכלה, עם עם ישראל לבד.

יום זה מסוגל לישועות גדולות אדם ששמח באמת עם ספר התורה, ורוקד ומאושר בתורה שהקב"ה נתן לנו, יכול לזכות לברכות וישועות גדולות. ננצל חג זה כראוי לשמוח בתורה הקד' ללמוד אותה ולקיימה ובזכות זה נזכה להתברך בכל הברכות המובטחות בה.

חג כשר ושמח.
שניר אלמליח.

כניסת החג: 17:51
יציאת החג: 18:48

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*