שלום כיתה א': שנת הלימודים החדשה החלה / ענבל הקניין

שלום כיתה א': שנת הלימודים החדשה החלה / ענבל הקניין

רגע אחרי שהחופש הגדול נגמר, בו התלמידים צברו חוויות, אותן הקיץ הישראלי סיפק, ללא גבולות ומסגרות. היום 01.09 (א') הוא יום חגיגי במיוחד.
היום הראשון ללימודים והגנים בו יפקדו אלפי ילדים ובני נוער את מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ. איזו התרגשות! ריח של התחלות חדשות באוויר. תיקים, מחברות, כלי כתיבה וספרים חדשים.

כולם מתרגשים, ההורים והתלמידים, אפילו המורים והגננות. תלמידים שעולים לכיתה א' בפעם הראשונה, תלמידים שעולים לחטיבה ולכיתות חדשות, גנים ומעונות.

החזרה ללימודים מרגשת גם עבור תלמידי כיתות יב' שיכולים להריח את הסוף. וגם לבוגרי התיכון כיוון שהתאריך ה01.09 כבר לא רלוונטי אליהם.

בשבילי החזרה לבית הספר תמיד הייתה מרגשת, משום שזהו תאריך יום ההולדת שלי. בכל שנה זכיתי להגיע לבית הספר כשמברכים אותי במזל טוב ומביאים לי בלונים.

בהזדמנות זו, אם כבר יום הולדת, ארצה להביע משאלה. אני מאחלת שמערכת החינוך תשתנה במקצת. שראשי מערכת החינוך יבינו כי ישנם מקצועות לימוד שאינם בהכרח רלוונטיים לשנת 2019 בואכה 2020.

אני מאמינה שאת המקצועות שנחשבים היום מקצועות ליבה, יש וניתן לצמצם ולא ללמדם בהיקף של בחינת בגרות. זאת כיוון שהם לא תמיד רלוונטיים אחרי התיכון. רוב התלמידים לא זוכרים את החומר הנלמד שנייה אחרי שהקיאו על הדף הבחינה את כל מה ששיננו במשך השנה. אני חושבת שמקצועות כמו לימודי מידה (אי-קומרס) וכלכלה למשל, הם מקצועות אותם צריך להגיש את התלמידים לבחינת בגרות חובה.

רוב התלמידים יוצאים לעולם לאחר שתיים-עשרה שנות לימוד ותעודת בגרות מלאה, מבלי שיודעים לנהל חשבון בנק. הם לא יודעים מה זה אשראי, מסגרת ואפילו צ'ק. הם לא מבינים דבר בענייני פנסיה, ענייני מיסים, חוקי עובד מעביד ואבטלה.

הנוער של היום, לצד בעיות הקשב והריכוז הוא דור חכם, מבין ומהיר קליטה. צריך לנצל זאת בכדי למקסם את היכולות שלו ולהתאים את שיטת הלימוד ומערכת החינוך לעידן החדש.

בנימה זו אני מאחלת לכל מי שחוזר ללימודים שנת לימודים פורייה ומועילה. בעיקר מאתגרת ושמחה, עם רעב ללמוד כל יום משהו חדש. למי שסיים את הלימודים אני מאחלת שייהנה מהחופש עד לגיוס ולהורים מאחלת שקט ושלווה עד חופשת ראש השנה ?.

ענבל הקניין

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*