שירת הבקשות גם בימי חמישי

שירת הבקשות גם בימי חמישי

בחמישי האחרון התקיים לראשונה באשדוד קונצרט שירת הבקשות שהיה הראשון מבין 20 קונצרטים שיתקיימו מידי ימי חמישי באדיטוריום מונארט וזאת על מנת לתת מענה לכל אלו המתקשים להגיע אל בתי הכנסת בארבע לפנות בוקר בשבתות, לשמר את המסורת ולתת לכולם הזדמנות לחוות את האווירה המיוחדת

ב'חמישי בקשות' נתקבלה החלטה שלא להשתמש במיקרופונים כדי שזה יהיה הכי קרוב לאווירה של מה שקורה ומתרחש בבתי הכנסת. על הבמה יושב אנסמבל הפייטנים הישראלי בראשותו של הפייטן אברהם אדרי, כשהם סביב שולחן ומלווים בשני נגני כינור ו- עוד.

רבי מאיר עמר ז"ל הגיע לאשדוד בשנת 1964 ובמקום לחפש עבודה ארגן את שירת הבקשות באשדוד. היו איתו אנשים טובים ולימים יוסד המרכז לפיוט ושירה על ידי אלי בן חמו ז"ל ומוטי מלכא בשנת 1988 ואלה, החלו לחדש את שירת הבקשות. מאז, מקיימים מתוך 20 השבתות 13 שבתות בארבע לפנות בבוקר וארבע שבתות בתשע בערב בבתי הכנסת השונים ברחבי העיר אשדוד.

מוטי מלכא, יו"ר המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל פתח את הערב ואמר:
"אני מגשים הערב עוד חלום גדול. היו כבר שבתות של שירת הבקשות עם 500 איש בבית הכנסת. אשדוד היא המקום יחידי בעולם בה המסורת הזו לא רק משתמרת אלא היא מתנהלת ומתקדמת ועושה צעדים יפים. זה שנים שאני מקבל פניות מהציבור לקיים את שירת הבקשות גם בימי חול, כך שיוכלו להגיע גם מחוץ לאשדוד ולהתענג על שירה נפלאה זו והנה זה קורה, באולם נעים ואינטימי עם שירה ומוזיקה אנדלוסית נטו ממסורת שירת הבקשות הנפלאה". מאותו המרכז הוקמה גם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד על ידי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומוטי מלכא שזכתה בפרס ישראל והיא תזמורת מובילה בישראל ועומדת לצד התזמורת הפילהרמונית הישראלית כתזמורת לאומית. רובנו אם לא כולנו ראו קונצרטים של התזמורת האנדלוסית עם זמרים שמתקרבים למסורת הפיוט כמו קובי אפללו וישי ריבו, פייטנים שונים מהארץ, אמנים ממרוקו אבל לב ליבה של התזמורת האנדלוסית היהודית זו שירת הבקשות.

אברהם אדרי שמוביל את הקונצרטים מספר: "אני חי את הפיוטים הללו מגיל אפס. נולדתי לתוך זה ושנים שאני נמצא בשירת בקשות. יש קסם מיוחד בשירת הבקשות המתנהלת בתי הכנסת, למבוגרים שבינינו זו חוויה שמזכירה את הימים במרוקו ואין לי ספק שזו חוויה מיוחדת שלא נמצאת בשום מקום גם לא בתפילות בימי חג. באשדוד שירת הבקשות פורחת ויתרה מכך אני שמח לקיים את 'חמישי בקשות' ולתת חוויה קרובה ככל הניתן למתקיים בבתי הכנסת לאנשים מחוץ לעיר או כאלה שמתקשים להגיע בארבע לפנות בוקר".

מוזמנים לקחת חלק בקונצרטים המיוחדים הללו, בכל יום חמישי בשעה 20:00 עם תוכניה שונה בכל ערב עם קטעי מקהלה לאותה השבת יחד עם ה'מקאדם', המוביל המנהיג וזה שמנהל את שירת הבקשות הפייטן אברהם אדרי וכמובן אם ביכולתכם להגיע במקביל לבתי הכנסת בארבע בבוקר שם מוביל ומנהל את שירת הבקשות רבי דוד אדרי שהפך לגדולי מנחילי המורשת היהודית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*