שיפוץ הדירה בכוחות עצמכם – איך לתכנן ולהתכונן לזה נכון?

שיפוץ הדירה בכוחות עצמכם – איך לתכנן ולהתכונן לזה נכון?

שיפוץ הדירה שהתיישנה מכניס חיים חדשים ואסתטיקה מרהיבה. אמנם נכון שאפשר לשכור שיפוצניק או קבלן שיפוצים, אבל הרבה יותר זול לבצע את השיפוץ באופן עצמאי. כאשר אתם משפצים את הדירה בכוחות עצמכם, נוסף לחיסכון אתם נהנים גם מתחושה בלתי מבוטלת של סיפוק. אבל צריך לגשת לשיפוץ בצורה נכונה. איך מתכננים ואך מתכוננים, ככה תשפצו בלי להסתבך.

כמה כסף יכולים ורוצים להשקיע בשיפוץ

יש כאלה שמיד כאשר מחליטים לשפץ את הדירה באופן עצמאי מיד הולכים לקנות מברגה מקיטה, מקדחה, חומרי איטום וכיוצא בזה. אנחנו ממליצים לעצור לרגע ולקבל החלטה פיננסית. קודם כל, החליטו כמה כסף אתם יכולים ורוצים להשקיע בשיפוץ. כאשר יש לכם מסגרת פיננסית, לא תקומו בוקר אחד ותגלו שנתקעתם באמצע השיפוץ בלי תקציב פנוי. לחילופין, כך לא תצטרכו להרגיש חנוקים ולרוץ אחרי הלוואות שלא תמיד יהיה לכם קל להחזיר. שימו לב כי אפשר לקבוע כמה מסגרות תקציב ואחרי הגדרת מטרות נוספות, להחליט מהו התקציב שיהיה הכי נכון בשבילכם, לביצוע השיפוץ. שיפוץ בכוחות עצמכם עשוי לכלול החלפה של ברזים, החלפת דלתות, צביעת משקופים. אך שיפוץ יכול לכלול גם סגירת קיר, התקנת קיר גבס, החלפת גופי תאורה וכיוצא בזה. בהתאם לתקציב תוכלו להחליט מה אתם יכולים לשפץ בלי לסיים עם חור בכיס.

האם לשפץ את כל הדירה או חלק ממנה

כאשר יש לכם מסגרת תקציב די ברורה (למרות שהיא עדיין יכולה להיות כפופה לשינויים) זה הזמן להחלטה נוספת. כעת יש להחליט האם אתם רוצים, יכולים ומוכנים לשפץ. האם את כל הדירה או את חלקה. הרבה לפני שאתם רוכשים מברגה מקיטה, חומרי טיח או ברזים חדשים, עליכם להחליט האם תשפצו רק את המטבח או רק את חדר הרחצה. בהתאם לתקציב הפנוי, יתכן שתרצו לשפץ ממש את כל הדירה. הדבקת חיפויים לקירות, החלפת מקלחון, חידוש האמבטיה (בשיטת ההלבשה), החלפת כל גופי התאורה: זה השלב שבו תערכו רשימה מדויקת של מה בדיוק אתם רוצים לשפץ. יתכן מאוד כי בחלק מהנקודות תצטרכו בכל זאת להיעזר באיש מקצוע. למשל, לא כדאי להתעסק בשיפוצים בחשמל, אם אין לכם תעודת חשמלאי. אם נדרש קידוח בטון, יתכן שתצטרכו להזמין חברה לביצוע קידוחי בטון, לפי שתמשיכו בביצוע השיפוץ בעצמכם.

רכישת כלי עבודה וציוד מתאים

בשלב זה, אתם ערוכים ומוכנים לקנות את כל הציוד, כלי העבודה ויתר הפריטים שישמשו אתכם בעבודה. ערכו רשימה וקנו כלים כדוגמת מברגה מקיטה, מפתח צינורות, מלטשת, מולטיטול, כלים לשפכטל, פלס או ציוד סימון בלייזר. אם אתם מבצעים עבודות הכוללות שימוש בכלים חזקים כמו פטישון או שאתם מבצעים ריתוך, הקפידו לרכוש גם ציוד בטיחות. חשוב שיהיו משקפי מגן, כפפות לידיים. סביר להניח שתצטרכו גם סולם ובהחלט יתכן שתצטרכו להזמין מלט, סומסום לשיפוץ, לוחות גבס, גופי תאורה חדשים, נקודות חשמל, כבלים, חומרי איטום וחומרים לתיקון קירות, צינורות וכיוצא בזה.

השלמת ידע בנושאים הנדרשים

גם אם אתם מרגישים שאתם די בקיאים במלאכת השיפוץ שלפניכם, יתכן שיהיה זה רעיון טוב להשלים ידע בנושאים שונים. למשל, אם אתם מחדשים רהיטי עץ ישנים, תמצאו ברשת שפע של טיפים לחידוש יצירתי. יש מדריכים, גם מצולמים, כיצד לבצע קידוח נכון בבטון או כיצד להדביק חיפויים. תוכלו ללמוד כיצד להתקין דק, איך לבחור את המקום להוספת נקודת חשמל או כיצד לבצע תיקון של משקוף שניזוק. כעת, צאו לדרך ובהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*