שגרירים טובים בכל פינה

שגרירים טובים בכל פינה

פרלמנט הילדים שזכה עד כה להרבה מאוד מחמאות בשל פעילות הילדים והשפעתם על סביבת מגוריהם, עושה צעד אחד קדימה ומפעיל מיזם חדש ההופך אותם לשגרירים טובים באזורי מגוריהם. במינהל התפעול מברכים על המיזם ותולים בו הרבה תקוות שכן הוא מצרף את הילדים למערך הפעילים המגלים אכפתיות ואזרחות טובה.

מנהלת רבעים ד'-ה', כבר בראשית דרכה, חרטה על דגלה לשתף את הילדים במהלכיה וליצור מנגנון שבו יוכלו הילדים להביע את דעתם, להעלות רעיונות ולהיות שותפים לעשייה. גולת הכותרת היתה כשמינהלת הרובע חברה אל אגף חטיבה צעירה במינהל החינוך ואל תוכנית פרלמנט הילדים ויצרו מסגרת חדשה שבה הפעילו הילדים פרלמנט עירוני ורובעי.

אחד המיזמים המיוחדים שפרלמנט הילדים הגה ויישם היה הטיפול בפארק המרכזי של רובע ד'. היה זה מיזם שבו היו הילדים שותפים לכל מהלך השיפוץ ומתיחת הפנים, התכנון והביצוע, והעלו לא מעט רעיונות שיושמו הלכה למעשה. הפעם, מינהלת הרובע החליטה להרחיב את היריעה ולאפשר לילדי הרובע להיות שותפים במיזם חדש "שגריר טוב", במטרה ליצור אקלים מתאים לשינוי סביבתי ולאזרחות טובה.

"שגריר טוב הוא תהליך חדש של הירתמות הילדים לשמירה על איכות החיים בסביבת מגוריהם" אומר מר ישראל חזות, ראש מינהלת רבעים ד'-ה' ומתאר את המיזם החדש כ"מסגרת ארגונית שבה כל ילד מדווח על מפגע או מטרד ברובע ומי שהדיווח שלו יימצא נכון ומדויק יזכה מיידית בקרטיב ובתעודת שגריר טוב".

המנגנון הייחודי די פשוט בתפעולו וכל ילד יכול למצוא עצמו פעיל במסגרתו, כאשר הדיווח ייעשה ישירות למשרד המנהלת. "אנו רוצים לחזק את השייכות של הילדים למרחב ולסביבת מגוריהם, ליצור אכפתיות ואזרחות טובה" אומר מר חזות ומוסיף "גילינו כי בהרבה מקרים אחרים הילדים יצרו שינוי והשפיעו במידה רבה על הוריהם, חבריהם וסביבתם בכלל".

המיזם הושק במינהלת הרובע וזוכה כבר לתגובות יפות מאוד של ילדים והורים המדרבנים את בניהם לדווח על דברים המתרחשים בסביבתם. "זהו זמן מצוין לפעילות נוספת לילדים" אומר לנו אחד ההורים ומציין "עכשיו כשמתפנים מהקייטנות ומהפעילות בחודש יולי, יכולים הילדים להקדיש זמן לסביבה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*