רשות הספורט – מכניסים את הים למערכות החינוך

רשות הספורט – מכניסים את הים למערכות החינוך

ברשות הספורט העירונית ובמינהל החינוך ושיתוף המרכז לחינוך ימי בניהולו של דרור ורדימון שוקדים מזה כמה שנים על תכנית לימודים ייחודית, כזו שתעודד כמה שיותר תלמידים ללמוד לימודי ימאות ומדעי הים, וזאת כחלק ממגמה כוללת ההולכת ומתגברת – לנתב יותר ויותר פעילות לכיוון מערב, לים מתוך תפיסה שבים טמון פוטנציאל כלכלי, סביבתי ותרבותי.

ברשות הספורט הציבו עם כניסתו של מנכ״ל הרשות יורם אסרף חזון שנקרא ״עם הפנים למערב״ שכולל בתוכו השקעה הסברתית, חינוכית והכוונת פעילות לכיוון חופי העיר שהם משאבה הגדול ביותר של העיר לזה אין חולקין. זה החל בהשקעה אדירה בשיפוץ ומיתוג המרכז לחינוך וספורט ימי, הרחבת הפעילות ורכישת סירות וכלים שיסייעו ויתמכו במהלך.

את הפעילות השוטפת העבירה הרשות לכיוון החופים ותוגברו השת״פים עם העסקים והעמותות העוסקים בנושא הימי, החל ממרכזי גלישה ועד לשת״פ עם ארגוני שייטי יאכטות שזכו לעדנה מחודשת במרינה הכחולה והחלו להביא תחרויות ומשטים שמעולם לא נראו בעיר.

גם מרוץ הלילה מחוף לחוף נולד לתוך המהלך ומתוכו צמח אחד האירועים הספורטיביים המוצלחים ביותר שידעה העיר אשדוד.

כל זאת בנוסף לתחרויות גלישה ייחודיות שהתקיימו לראשונה בעיר, טריאתלונים, משחים, אליפות מטקות, כדורעף חופים, כדורשת חופים, פעילות לבעלי מוגבלויות, נכי צה״ל והיריעה קצרה מלהכיל את כמות הפעילות שנותבה לחופי העיר.

פעילות מבורכת לילדים עם מוגבלויות בשיתוף MSC ועמותת אתגרים

מכאן, הדרך לשיתוף פעולה עם תיכון עירוני היה רק עניין של זמן. גילה שמעוני, מנהלת מקיף ג׳ תהיה זו שתאמץ את הפיילוט הראשון מסוגו ואת קמפיין גיוס התלמידים הרימו ברשות הספורט והוא מככב כיום בחוצות העיר. המגמה תיפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה.שיתוף הפעולה הראשון החל עם אוניברסיטת חיפה שהודיעה זה מכבר כי היא זו שתפרוש את חסותה על התכנים למגמת מדעי הים ברמה של של 15 יחידות לימוד.כל תלמיד שעתיד להתקבל ילמד לפתח מודעות סביבתית וגלובלית, לגלות את המדע כחוקר מקצועות העתיד בים, לעבור קורס צלילה (כוכב אחד) ואף לקבל רישיון סקיפר.

קמפיין המגמה הימית במקיף ג׳

מסלול הלימודים המדעי / טכנולוגי הינו מסלול יוקרתי בשיתוף אוניברסיטת חיפה, מינהל החינוך ,תיכון מקיף ג' והמרכז לחינוך וספורט ימי אשדוד הפועל תחת רשות הספורט העירונית.

העתיד האסטרטגי של מדינת ישראל טמון בים, ואשדוד מקדימה את המדינה עם מגמה ייחודית ,כפי שמתבקש מעיר ים גדולה בישראל.

תכנון והקמת ביה"ס טבע-ים יצאו לדרך!

אחרי שהוקמה תשתית וחזון הגיע השלב של תכנון משמעותי של בית ספר ייחודי שימשיך ויעלה את הרף בעיר אשדוד ויהפוך אותה למעצמה ימית הן בתחום הספורט והן בתחום החינוך.התכנית להקמה ותפעול של בית ספר ייחודי שיעסוק בטבע וים, קורמת עור וגידים והשבוע התכנסה לראשונה ועדת ההיגוי לגיבוש החזון והאסטרטגיה של בית הספר.ד"ר לסרי: טבע וים זה חלק מאשדוד ועל תלמידי העיר להכיר את הייחודיו של שני המשאבים הללו. שרון מרק: רעיון שהחל אשתקד הופך למציאות.

אלפי משתתפים במרוץ הלילה מחוף לחוף

בתחילת נובמבר אשתקד הכריזו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסגנית ראש העיר גב' שרון מרק, יחד עם מנכ״ל רשות הספורט העירונית מר יורם אסרף על הקמת בית ספר חדש באשדוד שישים דגש על לימודי טבע וים. בית הספר שהוגדר כבית ספר אלטרנטיבי מביא עמו רוח חינוכית חדשה לסביבה מקיימת ולחינוך לאורח חיים הנאמן לערכי הטבע.ועדת ההיגוי הרחבה הוסמכה ע"י ראש העיר לדון ולקדם את בית הספר החדשני, והשבוע כאמור היא קיימה ישיבה חשובה ודיון בנושאים מגוונים שקשורים לקונצפט החינוכי החדש ובהם הגורמים, ההזדמנויות והאתגרים אשר עומדים בפני הרעיון החינוכי ומה יהיה המתווה הפדגוגי והתכנוני שיוצע להקמת בית הספר.

בין חברי הועדה: מ״מ רה"ע גבי כנפו, סגנית רה"ע שרון מרק, מנכ״ל רשות הספורט יורם אסרף, נשיא אפקה פרופ׳ עמי מויאל, יו״ר מועצת תלמידים איתי כהן, ד״ר אביעד שינין מרכז הדולפין והים, נציגי הורים, מנהלות בתי ספר בעבר ובהווה, מומחי חינוך וסביבה. עבודת הועדה מציגה מודל חדש של ועדה ציבורית ולראשונה שותפים בה כל גורמי הקהילה, לרבות הורים, כשהיא מלווה ונתמכת ע"י מומחים ויועצים מקצועיים שיסייעו  בגיבוש החזון הבית ספרי והאסטרטגיה למימושו.

בהתייחסותו לרעיון ולחזון העתידי של בית הספר, אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי דווקא אשדוד, הנהנית מחופי ים וסביבת טבע מדהימה, צריכה להפעיל תכנית לימודית ייחודית שנותנת ביטוי ללימודי מדעי הים והסביבה הימית, ולהעמיק את הידע של תלמידי העיר בכל הגילאים ובכל המוסדות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*