רעיונות לארוחת בוקר שלא תשכחו

רעיונות לארוחת בוקר שלא תשכחו

ארוחת הבוקר היא, על פי דעתם של מרבית המומחים לתזונה, הארוחה החשובה ביותר ביום. זאת, כיון שהארוחה הזאת מספקת את האנרגיה הנדרשת להמשך היום ולאחריה יעברו כמה שעות טובות עד לארוחה הבאה. בשורות הבאות נביא רעיונות לארוחת בוקר שלא תשכחו, הניתנות להכנה במהירות יחסית ותוך השקעה מזערית של זמן ומאמץ. מה צריכות לכלול ארוחות בוקר איכותיות ומזינות? כיצד ניתן לייצר מאכלי בוקר עשירים במינימום זמן ובמכסימום תוצאה? בשורות הבאות נביא מספר עצות מועילות, שיסייעו להפוך כל בוקר ובוקר של כיף – להורים ולילדים כאחד.

ארוחות בוקר – מה הן צריכות לכלול

באופן עקרוני, מאכלי בוקר איכותיים צריכים לכלול את כל המרכיבים המשמעותיים של כל ארוחה – פחמימות וחלבונים, משקה אנרגיה, פירות וכן, גם הקפה הואר לא פחות חשוב. עם זאת, ממש מומלץ להימנע מצריכה מוגברת של סוכרים או פחמימות פשוטות, או לכל הפחות לא להגזים בצריכה שלהם. מאכלי בוקר שונים יכולים לכלול קרואסונים או מאפים, בכמות קטנה ובמשורה. חשוב לכלול בארוחת הבוקר גבינות וסלט ירקות, ורצוי שהסלט יהיה מירקות טריים. כדאי לכלול בארוחה גם שתי פרוסות של לחם, ורצוי שזה יהיה לחם דגנים או לחם בריאות אחר. חשוב לדעת בדיוק מה המקור של הלחם, על מנת להימנע מלצרוך לחם לבן שהפך לכהה באמצעים מלאכותיים. ביצה קשה גם היא לא תזיק. ניתן, במקרה הצורך, להחליף את הביצה הקשה בביצה עין או בחביתה, מטוגנות במחבת טפלון ללא תוספת שמן או בתוספת מינימאלית שלו.

מאכלי בוקר בלתי נשכחים

ארוחות הבוקר הטובות ביותר, הן אלה שכל המרכיבים שלהן הוכנו מבעוד מועד. לפיכך, העצה הגורפת כאן הינה להשקיע כמה דקות בערב קודם ולהכין את המרכיבים השונים. כך למשל, על מנת להכין שייק פירות ניתן לאסוף את כל הפירות הנדרשים, לקלף ולגלען אותם ולהניח אותם במקרר. גם אם התפוחים תפסו קצת צבע, הדבר לא משנה כהוא זה את הטעם האלוהי של שייק פירות על הבוקר. מי שאוהב פנקייק או וופל בלגי, יכול להכין את החומרים בערב קודם, ולהכין את העיסה בסמוך לזמן הארוחה. מדובר בדקות מעטות של עבודה, אבל התוצאות מעולות ויוצרות ארוחות בוקר בלתי נשכחות. גם את הסלט ואפילו את הביצים הקשות ניתן להכין ערב קודם. מי שמעוניין להכין צנימים, יכול להניח את פרוסות הלחם המיועדות לקלייה ערב קודם ליד המצנם. בבוקר הן תהיינה יבשות כהלכה ומוכנות לקלייה.

הכנה מראש של ארוחות בוקר מאפשרת לחשוב גם על כל אחד מבני המשפחה ועל הטעם האישי שלו. בבוקר, כשהכול לחוץ, לא ניתן להבין דבר וכולם יוצאים מאוכזבים וקצת כעוסים. אבל בערה ניתן לחשוב על הילד שאוהב מיץ תפוזים ועל זה שאוהב שוקו, על חובב הפנקייק וחובב השייקים, לחילופין, ניתן לקבוע ארוחות קבועות לכל יום בשבוע. כך או כך – סוף מעשה במחשבה תחילה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*