קניות מחו"ל או מהארץ? / זיו בן שוע

קניות מחו"ל או מהארץ? / זיו בן שוע

אם תפתחו את הארון של הבנות שלי תראו מגוון בגדים. רובם לא נקנו בארץ, ואם כן אז במקומות מוזלים (ברב המקרים).

אחד הדברים שמדברים עליו כאשר מדברים על יוקר המחייה זה קניות בארץ (ולא רק אוכל) של מגוון מוצרים. מוצרי חשמל, ביגוד, גאדג'טים ועוד.

לפני כמה שנים כחלק מהמלחמה ביוקר המחייה התחילו אנשים להזמין מוצרים מאתרי חו"ל, ומשנה לשנה זה רק בעליה.

האם אנחנו צועדים לעבר עשיית קניות רק מאתרי חו"ל? אני לא חושב, וזה גם לא יהיה נכון לעשות זאת. אך בהחלט יש מגמת עלייה של קניות באינטרנט בכלל ומחו"ל בפרט.

אז מה עושים? איך משלבים בין קניות בארץ ולקניות מחו"ל?

$ אז לפני שעושים קניות, ולא משנה איפה, תסתכלו על התקציב החודשי שלכם ובדקו כמה וממה "מותר" לכם החודש.

$ ידוע לנו שקניות מחו"ל מגיעות תוך שבועיים עד חודש וחצי (לפעמים יותר), וזה גם לא תמיד מגיע כמו שחשבנו או מה שבאמת הזמנו, ואז צריך לחכות שוב עד שיגיע הדבר הנכון. ולכן תכננו מראש מה אתם רוצים לקנות כחודשיים לפני. דוגמאות:

  • לילדה שלי יש יומהולדת באוגוסט והיא רוצה בסגנון נסיכות דיסני, ולכן כבר לפני חודש התחלנו לחפש באתרי חו"ל דברים הקשורים לנושא, כמו צלחות, מפיות, כוסות, קישוטים ועוד. וכבר הזמנו חודש וקצת לפני.
  • עוד שלושה חודשים יתחיל הסתיו ובערבים יהיה קריר ונצטרך לילדים שלנו ולנו בגדי מעבר, בארץ החנויות והשווקים עדיין בקיץ, ולכן ניתן להיכנס לאתרי חו"ל לחפש ולקנות בעוד כחודש וחצי.
  • עוברים דירה עוד חצי שנה? צריכים דברים חדשים לבית (קטנים ובינוניים)? תתחילו לחפש, תכניסו לסל הקניות ובעוד כמה חודשים תזמינו.( אל תשכחו לכתוב את הכתובת החדשה).

$ הודיעו לכם שהילדה שבוע הבא אמא של שבת, בדקתם בארון והשמלה הלבנה כבר קטנה. במקרה כזה נצא לקנות, איפה? במרבית הערים יש דבר הנקרא "שוק" (באשדוד זה בחוף הים בימי רביעי) המלא במגוון מוצרים כגון בגדים, מוצרי פלאפון, טקסטיל למיניהן ועוד, וטיב הסחורה? פחות או יותר אותו דבר ולפעמים אף עולה על החנויות. תנו קפיצה לשוק של חצי שעה (טוב לתת גם לנפש להתאוורר ולהרגיש "שופינג"), רק אל תשכחו שיש לכם תקציב מסוים ושלא תתפתו לעודף קניות (השוק מפתה).

$ התקלקל לכם מוצר חשמלי גדול בבית (מיקסר, תנור, מכונת כביסה). דברים כאלו גם אם יותר זול בחו"ל, עדיף בארץ למה? בגלל אחריות, זמן הגעה, מיסים גבוהים שנשלם אם נקנה מחו"ל, וכן, גם בגלל שניתן לשלם בתשלומים (עדיף כמה שפחות). במקרה כזה ניתן לקנות את המוצר באתרי קניות ישראלים ששם בדרך כלל זה יהיה יותר זול (בגלל עניין של דמי שכירות שאין, כמות עובדים פחותה ועוד), באינטרנט יהיה לכם יותר פשוט לעשות השוואת מחירים.

*כל דבר שנרצה לקנות ולא חייבים באותו רגע או משהו שאתם יודעים מראש (כמו ימי הולדת וכו') עדיף לבדוק באתרי חו"ל, ברוב המקרים יותר זול שם.

*מתי כן נקנה בארץ? כאשר נרצה למדוד משהו ולראות על עצמנו (כמו שמלות ערב וכו'). כאשר נשבר מוצר וחייבים אותו עכשיו או תוך ימים בודדים (כמו מכונת כביסה). כאשר נתקלתם במבצע והמחיר יהיה כמעט שווה ערך למחיר חו"ל (ויש כאלו).

!!! בכל מקרה עדיין עדיף לעשות השוואות מחירים (לא יותר מידי כי אז מתברברים) ולראות שזה טועם את התקציב שלנו !!!

רק דבר אחרון, אציין כי אני בעד קניית מוצרים ישראלים (ויש כאלו שזה גם שיקול מבחינתם), אך יוקר המחיה בארץ ואם המצב הכלכלי שלנו מתנדנד וכל שקל חשוב לנו, אז אין בריריה. (לפעמים גם יש מוצרים שבארץ אין).

אז איפה אתם קונים? כתבו לי – "זיו לומדים להתנהל נכון כלכלית"

קניה מהנה פשוטה ובכיף

00

*הטור נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לשני המינים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*