קורס מזורז להצלחת חיים.

קורס מזורז להצלחת חיים.

לפני מספר חודשים החל שיתוף פעולה בין ארגון איחוד הצלה בחסות 'נורופן ילדים' למחלקת הבריאות בעיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות ופנאי, במטרה להנגיש את עקרונות העזרה הראשונה הבסיסית לכלל התושבים. המיזם המיוחד של איחוד ההצלה פועל כבר במספר מוקדים בארץ ולאור המדיניות שהתוותה בעיריית אשדוד, לפיה יש לייצר כמה שיותר קורסים חשובים המכשירים את התושבים לתחומי ידע שונים, חברו למיזם גם גורמים עירוניים וביחד השיקו קורסים מקבילים גם באשדוד.

175 איש ואישה עברו עד כה קורס בסיסי להגשת עזרה ראשונה, אותו מעבירים בהתנדבות אנשי איחוד ההצלה, זאת מתוך כוונה לחשוף כמה שיותר תושבים למידע חשוב ומציל חיים ובכך להביא לצמצום בכמות הנפגעים מתאונות הנגרמות בשל חוסר ידע במתן הגשת עזרה ראשונה. מדובר בקורס קצר אך אינטנסיבי וללא עלות המועבר ע"י אנשי מקצוע ומלמד את משתתפיו כיצד לטפל בחנק, לבצע החייאה, מה עושים כשיש חום גבוה או/ו פרכוסים וכיצד עוצרים דימום. "המפגש הינו חד פעמי, במשך 4 שעות, ובסיומו מקבל כל משתתף תעודת סיום ופנקס סיכום" אומרים במחלקת הבריאות. אגב, פנקס סיכום הוא פנקס שבו מרוכזות הנחיות רפואיות להגשת עזרה ראשונה כפי שנלמדו בקורס.

הקורס האחרון, שהתקיים בשבוע שעבר, נערך במועדון החרשים וכבדי השמיעה. את הקורס הנחו שני מדריכים מדהימים ורגישים, אחת מהן היא כבידת שמיעה בעצמה, ובליווי מתורגמנית מצוות מועדון החרשים. "אנו מנגישים את הקורס הזה לכל סוגי האוכלוסייה וככל שנוכל נרחיב ונקיף יותר ויותר תושבים" אומרים במחלקה ומציינים כי קבוצת החרשים אילמים היא דוגמה לכך שהקורס נועד לכל מי שמעוניין, וחשוב להגיע בסופו של דבר לכל בית. "אחרי הכל ידע יכול להציל חיים!"

עד כה נערכו 8 קורסים ברחבי העיר, ולרוב מדובר בקבוצה בת 20-25 חברים. הקורס האחרון, בגלל ייחודיותו, מנה 15 חברים ובסה"כ הוכשרו עד כה 190 מתנדבים. ענבל היימן, פרוייקטורית במחלקת הבריאות המלווה את הקורסים: "השניות והדקות הראשונות בהגשת עזרה הן קריטיות. אם יותר אנשים יידעו את הפעולות הבסיסיות במצבים שונים, נוכל להפחית את מספר הנפגעים ולצמצם את הנזק עד שמגיע גורם רפואי מוסמך למקום" ומזמינה את התושבים להירשם לאחד הקורסים הבאים וללמוד פעולות מצילות חיים!

בירור על סדנא הקרובה לביתך, במחלקת הבריאות – 08-8545428

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*