צפירה או צופרים

צבע אדום

צבע אדום

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב הערב בטכס הדלקת המשואות לזכר 6 מיליון הנספים בשואה ״לא תהיה עוד שואה״. יש לנו את אחד הצבאות החזקים בעולם ובקיצור: אי אפשר עלינו!

ביקום מקביל, הבוקר הגבול מול עזה מתחמם, אזור נחל עוז הוגדר כשטח צבאי סגור וחוף זיקים פונה. חקלאים פונו משטחיהם ומשפחות החלו כבר בהתנחלות אצל המשפחות הצפוניות יותר. שיגרת חייהם השתנתה בין יום, ואם המצב יתדרדר כל הדרום הולךלעבור שוב את אותה טראומה שטרם התאושש ממנה.

״צוק איתן״ סוגר אוטוטו שנתיים אבל הוא איתנו, חי, בועט ובעיקר נושם, חודשיים חיכינו בסבלנות כדי לתת לצבא ולהנהגה לעשות כל שביכולתה כדי לגמור את זה אחת ולתמיד, אם בפיתרון צבאי ואם במדיני. התוצאה הסופית היא לא פחות ולא יותר מהפסקת אש… זמנית.

החמאס יכול להתעצבן מחר וצפירת הזיכרון יכולה להתחלף בצופרי ההתראה מטילים, זו המציאות, מנהרות ממשיכות להחפר ומנהיגי חמאס וג׳יהאד איסלאמי ממשיכים באיומים כאילו מדובר בריב שכונתי על מגרש כדורסל.

ראש השב״כ לשעבר יעקב פרי התריע לפני שלושה שבועות, כאן באשדוד ש״הסבב הבא הוא רק עניין של זמן״, את זה כולנו בודאי יודעים אבל מפנימים או יותר נכון מקווים שאנחנו טועים, אך בשלושת המבצעים האחרונים שהדרום חווה את המלחמה המצב היה דומה, הסתיים ב״הודנה״ בלי אופק, בלי פיתרון ובלי תקווה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*