פרשת השבוע: ״לך לך״ / שניר אלמליח

פרשת השבוע: ״לך לך״ / שניר אלמליח

בפרשת השבוע לך לך מתארת התורה את תחילתן של עשרה ניסיונות שנתנסה אברהם אבינו ע"ה ועמד בהם בכולם בגבורה והצלחה.

"לך לך מארצך ממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך" וכו'.

יש לדעת שאין זה סתם סיפורי תורה על גדלותו של אברהם אבינו אלא שזוהי תחילת בנינו של עם ישראל.

אברהם אבינו במעשיו שקיבל ללא הרהור את ציווי השם ית' ועמד בניסיונות שהוצבו בפניו, הטביע בנו, בניו, עם ישראל, את השורשים של העם היהודי שהם, מסירות נפש, ועמידה בניסיונות.

לאורך כל הדורות עם ישראל עבר ועובר ניסיונות קשים ורדיפות נוראות, ועל אף הכל מה שגורם לו להחזיק את הראש מעל המים זה המסירות נפש לעשות את רצון השם ולקוות ולייחל לישועתו, ולראות הכל בבחינת ניסיונות שהקב"ה מנסה אותנו.

עושר גדול זה הנחיל לנו אברהם אבינו ע"ה כשעמד בניסיון של הרעב ועוד צרות שאין דומה להם ולא נפל ליבו בקרבו כי ידע ברור שהקב"ה כל שעושה הוא לטובה וגם מה שלא נראה לנו כ"טוב" בסוף הכל לטובה.

מכח מעשים אלו זכה הוא, ונשתרש בנו בניו עם ישראל כוחות של אמונה ותקווה כוחות של ציפיה לישועה, שלמרות כל הצרות שעוברים עלינו אל לנו להתייאש אלא להמשיך ולעשות רצון השם ולקוות ולייחל לישועתו המושלמת והמהירה.

מרן הרב אליעזר מנחם שך זצוק"ל היה חוזר על יסודו של אברהם אבינו, "ולמה נקרא שמו אברהם העברי, כי הוא היה מעבר אחד של הנהר וכל העולם כולו מהעבר השני".

יש לכל אדם לדעת, שכשעושים את המעשה הנכון והולכים בדרך הישר, ומקיימים את מצוות השם ית', אז גם אם כל העולם לא כזה וכולם מהעבר השני של ההתנהגות שלנו, עלינו לזכור שזה הכח המיוחד שלנו כעם היהודי, שאנו בעבר אחד והם בעבר השני, בדיוק כמו אברהם העברי.

בכח האמונה בהשם ובזכות ההדבקות בדרכי האבות נזכה להישמר מאויבנו המבקשים לכלותינו וננצח את היצר הרע המבקש להכשילנו תמיד ובכך ניוושע במהרה ישועה כללית ופרטית כפי צרכינו ותפילותינו.

שבת שלום ומבורך.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 16:26
יציאת השבת: 17:24

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*