פרשת ההקלטות של הלן גלבר

פרשת ההקלטות של הלן גלבר

מכה תדמיתית קשה לחברת המועצה הלן גלבר המתמודדת לראשות העיר בבחירות הקרובות. חשיפה של אתר ynet המביאה הקלטות שיחה של הלן עם איש עסקים העונה לשם ולדימיר המתעדות סוג של הטבות אותן מציעה גב׳ גלבר ביום שאחרי, שכבר תעמוד כראש עיריית אשדוד מדאיגות ובעיקר פוגעות במסר העיקרי של קמפיין הבחירות ועשייתה רבת רבת השנים כחברת אופוזיציה במיגור השחיתות.

מתגובה ראשונית ממטה גלבר (התגובה מצורפת במלואה בהמשך) מדובר במזימה מתוכננת של ג׳קי בן זקן כהמשך למסכת איומים מתמשכת כנקמה על ההתנכלות של גלבר בפרוייקט המגורים השנוי במחלקת ״סגול״ עליו מנהלת גלבר מאבק משפטי. בתגובה מנומקת שנשלחה ממטה גלבר מתוארת מזימה שככל הנראה תהווה השראה לסרט הוליוודיי.

למרות השמועות כי אחרי הפצצה של חשיפת הקלטות תפרוש גלבר מהמרוץ אותו טרם החלה מצהירה גלבר שלא תפרוש מהמרוץ, אין ספק כי לא מדובר בשריטה קלה בכנף אלא במנוע ששבק חיים ומכאן תצטרך גלבר הן להסביר בחקירה שאין ספק שתיפתח בעניין איך הוצאו הדברים מהקשרם ואיך היא מסבירה את חלק מההצעות היצירתיות שהציעה לאותו ולדימיר, איש העסקים המדובר.

עיריית-אשדוד

מצ״ב חלק מתמלול ההקלטה כפי שפורסמו באתר ynet

ולדימיר: "אני אשמח… השאלה אם זה תהליך מסודר או שאני צריך את הקשרים הנכונים פה בזה".

גלבר: "היום אתה צריך את הקשרים, אבל לא יהיו לך את הקשרים כי הם סגורים מאוד. אבל כן, תדע, שאם יש משהו שמעניין אותך, אני במילא עושה את כל הפעולות כדי לעצור את זה לפחות עוד שנה וחצי, עד שאני אוכל לשנות את זה".

בשיחה נוספת ביניהם מעלה גלבר את הצורך שלה בסיוע כלכלי בקמפיין הבחירות שלהערכתה יעלה כשלושה מיליון שקלים.

גלבר: "תעשה לי טובה, תסייע לי, כי אני באמת מעדיפה אנשים מבחוץ ולא מבפנים".

ולדימיר: "כן".

גלבר: "גם יהיה קל יותר בתור ראש עיר".

ולדימיר: "ברור, ברור".

גלבר: "בכל מקרה, אם לא ראש עיר, אתה יודע, קח את הסיכון, לא ראש עיר, זה ממלא מקום… היום אנחנו במצב, אני חזקה… זה לא בעיה".

בהמשך אומרת גלבר: "אני בן אדם סרגל. בכמה מבחינתך אתה יכול ככה לסייע?".

ולדימיר: "כן, את…"

גלבר: "מן כמו השקעה כזאת, כמו שאומרים".

כשהם יורדים לפרטים לגבי העברת התמיכה הכספית, גלבר גם מציעה לכאורה לוולדימיר דרכים יצירתיות לעקוף לכאורה את חוק מימון הבחירות. חלק מהמידע הועבר כבר לאנשי המודיעין ביחידת להב 433 של המשטרה שהחלו לבדוק את הנושא.

ממטה הבחירות של הלן גלבר נמסר:

הלן גלבר היא כיום על פי הסקרים המועמדת המובילה בבחירות לראשות העיר אשדוד, לאחר התרסקותו של ראש העיר לסרי בקרב הציבור האשדודי. התרסקותו הצפויה של לסרי יצרה איום מיידי על מקורבו ג'קי בן זקן שהחל לשלוח מכתבי איומים לחברת המועצה שפעלה כדי למנוע השתלטותו על השטחים הציבוריים. בסמיכות כרונולוגית מטרידה נשלחו מתחזים כמזימה רקוחה מספרי המאפייה הסיציליאנית.

למיטב הבנתנו,כבר לפני שנה וחצי  נשלחה להלן מתחזה במסווה של סטודנטית וביקשה את עזרתה של הלן עבור תיזה שהיא עושה  על השחיתות ברשויות המקומיות, הלן סייעה בידה ברוחב לב והציגה בפניה את כל החומרים שקיימים אצלה בנושא. אותה מתחזה, הכירה להלן מתחזה נוסף, קרוב משפחתה לטענתה שרוצה לעזור להלן לאחר שהתרשם מהפעילות הציבורית שלה. המתחזה הציג את עצמו בצורה מושלמת כמשקיע נדל"ן מחו"ל המחפש להשקיע ולפתח את אשדוד. בדיוק כמו שהיא עושה מול כל אחד הרוצה לתרום לפיתוח אשדוד הלן הציגה לו במשך תקופה ארוכה אפשרויות השקעה שונות הקיימות באשדוד.לאחר תקופה ארוכה מאוד של קשר ובדיקות מצידו.  הודיע להלן שהוא לא יכול להשקיע באשדוד. הלן  הבהירה לו שהיא מבצעת הכל על פי חוק וכי על פי חוק מותר לה אך ורק לקבל ממנו הלוואה בריבית של 4% כפי שנקבע על ידי מבקר המדינה ואף העבירה לו את חשבון התרומות המפוקח על ידי מבקר המדינה לצורך הזרמת ההלוואה. כמובן שבאותו רגע שבו הבינו שהתכנית שלהם נכשלה, צוות המתחזים ניתק מגע, הטלפונים נותקו ומובן מאליו ששום כסף לא עבר לשום מקום.

הלן אישה שומרת חוק. בישראל מועמדים לוקחים הלוואות למימון הבחירות בריבית של ארבעה אחוז כי הם מקבלים את מימון הבחירות חודשים לאחר הבחירות. יש לציין כי אסור למועמדים גם אם יכלו, לממן את הבחירות מכיסם.

הלן-גלבר-פנימי

אותם גורמים מתחזים עלומים המבקשים להטות את הבחירות ולהשחיר את פניה של גלבר נקיית הכפיים הוציאו מספר משפטים בודדים מהקשרם מתוך שיחות ארוכות שנמשכו כשנה וחצי וכך מבקשים לפגוע בהלן ולהטות את הבחירות אך האשדודים הם ציבור חכם המכיר מהעבר תכסיסים מסוג זה של הגורמים המעורבים.

נחזור אל ג'קי בן זקן ולסרי. הלן הגישה בשנה האחרונה שלוש תלונות במשטרה על איומים מצד ג'קי בן זקן כולל את האחרונה רק השבוע על איומים לאור פעילותה הציבורית לשמירה על האינטרס הציבורי,. דלתות ביתה נמרחו בדם, נשלח איש מארגון פשע מוכר לאיים עליה ועוד מקרים רבים שהציבור האשדודי מכיר. ג׳קי בן זקן מנסה לטעון כי הלן מתנגדת לפרויקט סגול משיקולים פוליטיים, רק שההתנגדות החלה שנים לפני מועמדותה.

היום הגיעה הסיומת של  הניסיון העברייני של אותם גורמים לפגוע בהלן. אלי סניור, כתב המסקר את מ.ס. אשדוד בעשרים השנה האחרונות והוא חבר אישי ומקורב לבן זקן העלה כתבה באתר ynet. שהוא לא לחינם, גוף התקשורת היחיד שהסכים לשתף פעולה עם העבריין בן זקן ועל מערך האינטרסים בין בן זקן למנכ"ל ynet אבי בן טל (שהוא גם בן משפחתו של אייל בן שמחון, שותפו של ג'קי בעבר ושותף עסקי של ynet היום) דובר בעבר ועוד ידובר רבות בהמשך.

ג'קי בן זקן מבועת מהחומרים שגילה שיש בידי הלן ובלי שום ספק עלולים להחזיר אותו שוב אל מאחורי הסורגים. כאשר בוחנים את התמונה המלאה הנשקפת כאן ואת מערך האינטרסים הכולל, ברור מי הטובים ומי הרעים בסיפור. תושבי אשדוד אינם טיפשים. בימים האחרונים הסתובבו אנשיו של בן זקן וטענו כי עומדת ליפול פצצה בעיר שתביא להסרת מועמדותה של הלן. זה כמובן לא יקרה. תכסיסים מעין אלו רק מחזקים את הלן להמשיך בהגנה על תושבי אשדוד, ולא יסיטו אותה מהדרך אל ראשות העיר.

אנו מנסים להשיג את תגובתו של ג׳קי בן זקן להאשמותיה הקשות של הלן, אנו מקווים להביא את הדברים בקרוב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

4 תגובות

  1. Pingback: מערכת הבחירות הכי רדומה שידעה אשדוד - Ashdod4U

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*