פרידה מגננות מובילות

פרידה מגננות מובילות

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אירח בלשכתו חמש גננות מובילות וביקש להודות להן בשם ילדי הגנים, הגננות והנהלת העיר על חמש שנות פעילות אינטנסיביות ועל תרומתן למערכת. המפגש, בהשתתפות סגנית ראש העיר והממונה על הגיל הרך שרון מרק, ומנהלת אגף חטיבה צעירה מרטין עובדיה, היה חגיגי ומפרגן ובעיקר בהסכמה משותפת כי תפקיד הגננת המובילה הוסיף הרבה מאוד למערכת החינוך בגיל הרך. שאפו.

עבור חמש גננות מובילות באשדוד, תפקידן הגיע לסיום לאחר חמש שנים של עבודה מעניינת ומאתגרת ובעיקר מסופקת ומספקת. תפקיד הגננת המובילה, תפקיד ביניים בין הגננת למפקחות, נולד בשל צורך שעה ונשאר כאן לתמיד. הניסיון המצטבר ותרומת הגננות המובילות למערכת, הוכיחו את חיוניותו של התפקיד ואת תרומתו למערכת חינוך גדולה ומורכבת. התפקיד לא רק מהווה גורם מתווך וגשר בין גורמים מקצועיים, אלא גם מסגרת למפגשים חברתיים מעוררי חשיבה, יצירתיות, חדשנות והפריה הדדית.

התפקיד שנולד כאמור לפני 5 שנים, בעקבות רפורמת 'סייעת שנייה' במשרד החינוך, צמח והיה למסגרת מקצועית רבת חשיבות. על כל אשכול של 15-20 גנים, מונתה 'גננת מובילה' שליוותה את הצוותים החינוכיים בגנים, ייעצה להן מבחינה אישית ומקצועית וסייעה בחיזוק הקשר עם ההורים והקהילה. "זהו תפקיד בדרג ביניים שמשמש כחלק מצוות ההובלה של גני הילדים בארץ והוכיח את חשיבותו ואת ערכו למסגרת החינוכית" אומרים בעירייה ומציינים כי על היוזמה למפגש המפרגן אחראיות גב' מרק וגב' עובדיה, המלוות את המיזם ומעריכות את עבודת המובילות. "לאחר חמש שנות הובלה מרתקות ועשירות בעשייה פוריה לרווחת הצוותים החינוכיים וילדי העיר, חמש גננות מובילות מסיימות את תפקידן ורצינו להודות להן על פועלן" אומרות השתיים ומודות לראש העיר ד"ר לסרי על הליווי, הסיוע והתמיכה במיזם ובחינוך לגיל הרך.

לחמשת המובילות (מירה אנקונינה, זהבה בנארוש, קלאודיה גראוב ונינט פרץ. נעדרה אלה אלמקייס) ניתנה הזדמנות להציג את פעילותן הברוכה והן סיפרו על המודל הארגוני וחלוקת העיר לאזורים גיאוגרפיים עם שלוש עשרה מובילות. על הכשרה מקצועית, יוזמות, יצירתיות וחדשנות, כיצד עובדים במבנה של אשכול גנים ובניית הקשר עם הקהילה. הן הביאו דוגמאות קונקרטיות לפעילות כמו היוזמה של תלמידי מקיף ז' לפעילות בגני ילדים סביב משחקים בנושא א"י. או פרויקט המשחקים שנאספו ונשלחו למחלקת ילדים בבית חולים. או אימוץ חיילים וארגון משלוחים לגנים בשדרות בעת  ירי טילים ועוד ועוד. יוזמות נוספות עסקו בעיצוב דגלי המדינה אשר קשטו את העיר, במאה הגנים שארגנו במסגרת יום המעשים הטובים, אריזות מזון למאה משפחות לרגל חג הפסח, או בגננות העיר שיזמו ברכות אישיות לצוותים החינוכיים על עבודתם בתקופת הקורונה.. ועוד. גאווה מיוחדת הייתה למובילות כאשר הן הציגו כלי עבודה שהן פיתחו בכנס המחוזי עם מנהל המחוז, ולאחריו התכבדו לארח מובילות ומפקחות באר שבע, שבאו לבקר בגנים העירוניים ולהתרשם מהעשייה הברוכה ומהיוזמות העשירות שהגננות מובילות. "במהלך השנים הפכנו לחלק מצוות מנהלי העיר ובארבע שנים האחרונות לקחנו חלק בימי הערכות למנהלי העיר לקראת פתיחת שנת הלימודים ובחשיפה של המדיניות העירונית" הן אומרות ומציינות את השתתפותן בכנסי מובילות ברמת הארצית ובכבוד שהן הנחילו לאשדוד ולעשייה החינוכית של העיר.

ד"ר יחיאל לסרי התרשם מאוד מהעשייה הברוכה של הגננות המובילות. "בשמי ובשם תושבי אשדוד ברצוני להודות לכן על תרומתכן החשובה כגננות מובילות. עשייתכן מהווה דוגמא ומופת לנשות חינוך בישראל. העיר אשדוד רואה בתחום החינוך חשיבות עליונה שכן בגני העיר ובבתי הספר גדל דור העתיד שלנו. הודות לאנשי חינוך מצויינים, מוסדות החינוך של אשדוד זוכים להישגים רבים והכרה ארצית ובינלאומית על פועלם. עלו והצליחו" כתב במכתבים האישיים שנמסרו למובילות בצרוף שי צנוע כביטוי להוקרה והערכה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*