פעילויות ספורטיביות בגיל השלישי

פעילויות ספורטיביות בגיל השלישי

קשישים רבים בגיל המבוגר לא מודעים מספיק לחשיבות של פעילות גופנית בגילם, ואודות תרומתה החשובה לגופם. פעילות גופנית לקשישים יכולה לסייע להם לטפל בבעיות של צפיפות רקמת העצם שלהם, בבעיות של תפקוד פיזי או תפקוד מוטורי, ולחזק את היציבה של הגוף ואת שרירי הלב. לפעילות ספורטיבית בגיל השלישי יש יתרונות רבים לקשישים, לבריאותם התקינה, וגם לתחושת השמחה הכללית עבורם. אין ספק שפעילות ספורטיבית בגיל השלישי תוכל לסייע לקשישים להרגיש טוב יותר, בהתאם לסוג הפעילות הספורטיבית שהם יבחרו לבצע.

קשישים גרים בימינו במוסדות מגוונים כגון בבית אבות או במוסדות של דיור מוגן. דיור מוגן מאפשר לקשישים מסגרת מסודרת עם קשישים אחרים, עם לוח זמנים ופעילויות פנאי עבורם במסגרת הדיור המוגן. בנוסף לכך, פעילות ספורטיבית בגיל השלישי, למשל בדיור המוגן היא חשובה לתחושת החיוניות ולבריאות של הקשישים. פעילויות ספורטיביות מתונות המתאימות לגיל השלישי יכולות להיות כגון: פעילות בבריכה, כגון התעמלות מים, או יוגה או חוגים של הליכה, לעיתים עם מקל הליכה לקשישים הנעזרים במקל הליכה, וכן חוגים של התעמלות בונה עצם, החשובה לחיזוק המפרקים והשרירים, במיוחד בגיל המבוגר. פעילויות ספורטיביות מתונות הן חשובות בגיל המבוגר, כדי להימנע מישיבה רבה מדי, אשר מנוונת את השרירים, ויכולה להשפיע על תחושות עצבות ודכדוך. יותר מכך, פעילויות ספורטיביות בגיל השלישי, למשל במוסדות של דיור מוגן, יכולה לעזור לקשישים להיות מאושרים ושמחים יותר, כי פעילות ספורטיבית ממריצה את האנדורפינים בדם, ומסייעת להרגיש טוב יותר.

בנוסף, קשישים בגיל השלישי צריכים לקבל מודעות רחבה יותר אודות היתרונות של פעילות ספורטיבית בגיל השלישי, כי היא מסייעת להם להרגיש חזקים ונמרצים יותר. פעילות ספורטיבית בגיל השלישי תוכל לסייע לקשישים לחזק את מפרקי השרירים שלהם ובאופן כללי, לשפר את הבריאות שלהם. ישיבה ממושכת היא לא בריאה לגוף, ולכן פעילות ספורטיבית בגיל השלישי היא חשובה כדי להרגיש חיוניות וכדי ליהנות מפעילות חיובית לגוף. יותר מכך, פעילות ספורטיבית לא מאומצת, אפילו הליכה באוויר הנקי מחוץ לדיור המוגן, יכולה לתרום רבות לשביעות רצון של קשישים, ולבריאותם הכללית. הליכה רגילה, אפילו עם מקל הליכה, בגיל השלישי, תסייע רבות לתחושה טובה ובריאה עבור הקשישים. סוגיה זו חשובה בגיל השלישי כי גם בגיל מבוגר מגיע לקשישים להרגיש טוב עם עצמם, באמצעות מגוון של פעילויות ספורטיביות המותאמות לגילם, במוסדות דיור מוגן או בכל מקום בו נמצאים הקשישים, במהלך היום.

צילום: pixabay  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*